H αμερικανική Αεροπορία ξεκίνησε επίσημα τις διαδικασίες για την εύρεση του αντικαταστάτη του διάσημου προεδρικού αεροσκάφους των Ηνωμένων Πολιτειών και συγκεκριμένα των συνολικά δυο Boeing VC-25. 

H αμερικανική Αεροπορία ξεκίνησε επίσημα τις διαδικασίες για την εύρεση του αντικαταστάτη του διάσημου προεδρικού αεροσκάφους των Ηνωμένων Πολιτειών και συγκεκριμένα των συνολικά δυο Boeing VC-25.

Η Αεροπορία δημοσιοποίησε μια αίτηση υποβολής πληροφοριών προς αεροναυπηγικές βιομηχανίες που να είναι σε θέση να προμηθεύσουν συνολικά τρία αεροσκάφη ευρείας ατράκτου προκειμένου να αντικαταστήσουν τα δυο αυτά VC-25, τα οποία είναι τροποποιημένα Boeing 747-200 ενώ έχουν συμπληρώσει 19 χρόνια υπηρεσίας.

Μια πρόωρη ανάλυση των εναλλακτικών επιλογών που διεξήχθη το 2007, έδειξε ότι το Airbus A380 θα μπορούσε να είναι πλέον αποδοτικό σαν επιλογή και πως γενικότερα η αγορά νέων αεροσκαφών θα ήταν πιο συμφέρουσα σε σχέση με την αναβάθμιση των δυο VC-25.

Με βάση τις απαιτήσεις, το πρώτο αεροσκάφος για την αντικατάσταση των υπαρχόντων προεδρικών θα πρέπει να παραδοθεί το 2017, το δεύτερο το 2019 ενώ το τρίτο το 2021. Είναι σαφές ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα αυτό, τα μόνα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου που θα είναι διαθέσιμα σε παραγωγή εκείνο το διάστημα, θα είναι τα Boeing 747-8I και Airbus A380.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη τον Οκτώβριο του 2007, η Airbus είχε προσκληθεί επίσημα να υποβάλλει κάποιες πληροφορίες για τα A380, A340 and A330. Σύμφωνα με εκπροσώπους της EADS, δόθηκε απεριόριστη πρόσβαση σε τεχνικές πληροφορίες για τα αεροσκάφη αυτά.

Σε σχέση με τη νέα αίτηση πληροφοριών της αμερικανικής Αεροπορίας, στελέχη της EADS τόνισαν πως «Την λάβαμε και την μελετάμε ενδελεχώς. Αφού την αξιολογήσουμε, θα καθορίσουμε τις περεταίρω ενέργειές μας.»

Στο παρελθόν, η Boeing είχε τονίσει κατηγορηματικά ότι η ανάληψη του έργου για την προμήθεια των νέων προεδρικών αεροσκαφών αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την εταιρεία. «Πρόκειται για πολύ σημαντικό πρόγραμμα για την Boeing και το υποστηρίζουμε για πάνω από 50 χρόνια και είναι παραπάνω από σαφές ότι κατανοούμε απόλυτα τις προεδρικές απαιτήσεις», τόνισε εκπρόσωπος της Boeing.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά η Boeing παράδωσε προεδρικό αεροσκάφος το 1962 με την μορφή του VC-137 Air Force One βασισμένου στο Boeing 707. Είναι σαφές πάντως ότι η Boeing έχει προβάδισμα στον άτυπο αυτό αγώνα δρόμου για το νέο αμερικανικό προεδρικό αεροσκάφος.

Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι η επιλογή εγχώριου προϊόντος δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη. Απόδειξη αυτού αποτελεί η απόρριψη του εξολοκλήρου αμερικανικού H-92 της Sikorsky έναντι ενός «αμερικανικοποιημένου» ΕΗ101, προϊόν συνεργασίας της Lockheed Martin και της ιταλικής AgustaWestland για το πρόγραμμα προμήθειας του νέου προεδρικού ελικοπτέρου, γνωστού και σαν Marine One.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

Μπορείτε να σχολιάσετε την παραπάνω είδηση και να ανταλλάξετε απόψεις με άλλους αναγνώστες στο forum του defencenet.gr ακολουθώντας τον εξής σύνδεσμο:

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ