Μια ακόμα εξαγωγική επιτυχία για το C-27J
Η ιταλική Alenia Aeronautica θα ξεκινήσει αποκλειστικέ διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Άμυνας της Σλοβακίας αφού...
Η ιταλική Alenia Aeronautica θα ξεκινήσει αποκλειστικέ διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Άμυνας της Σλοβακίας αφού…
Η ιταλική Alenia Aeronautica θα ξεκινήσει αποκλειστικέ διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Άμυνας της Σλοβακίας αφού η Μπρατισλάβα επέλεξε το ελαφρύ τακτικό μεταφορικό αεροσκάφος C-27J Spartan ως την επιθυμητή επιλογή για την αντικατάσταση των απαρχαιωμένων An-26 που διαθέτει. Η απαίτηση πιστεύεται ότι αφορά τουλάχιστον δυο αεροσκάφη.
Υπενθυμίζεται ότι η Σλοβακία ξεκίνησε έναν διαγωνισμό για νέα τακτικά μεταφορικά αεροσκάφη τον περασμένο Αύγουστο. Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, οι
διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν σύντομα με την προοπτική να ολοκληρωθούν
σε μικρό χρονικό διάστημα.
Εκτός της ιταλικής εταιρείας συμμετείχε και η ισπανική EADS Casa με το μοντέλο C-295 ενώ σύμφωνα με το σλοβακικό υπουργείο Άμυνας ενδιαφέρον έδειξαν και οι αμερικανικές Boeing και Lockheed Martin.
Σύμφωνα δε με το υπουργείο Άμυνας της Σλοβακίας η διαδικασία των διαπραγματεύσεων θα επικεντρωθεί στους όρους πληρωμής και τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, ενώ τόνισε ότι η προκριθείσα εταιρεία έχει δεσμευθεί να παράσχει βιομηχανικά ωφελήματα σε ποσοστό 100% της αξίας του συμβολαίου.
Παράλληλα, τονίζεται ότι σκοπός της συγκεκριμένης προμήθειας είναι όχι μόνο η ενδυνάμωση της μεταφορικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, αλλά και η υποστήριξη των σλοβακικών στρατευμάτων σε ειρηνευτικές αποστολές στο εξωτερικό. Επιπλέον, υπήρχε η επιθυμία για την απόκτηση της ικανότητας αυτόνομης μεταφοράς Σλοβάκων πολιτών από οπουδήποτε χρειαστεί.
Η Αεροπορία της χώρας δεν είχε την ικανότητα για παράδειγμα να απομακρύνει Σλοβάκους πολίτες από τον Λίβανο κατά την διάρκεια της σύγκρουσης μεταξύ των Ισραηλινών Δυνάμεων και της Χεζμπολάχ το καλοκαίρι του 2006.
Όπως τονίζει το υπουργείο χαρακτηριστικά, κάθε άλλη εναλλακτική και εναέριες μεταφορές, από την ενοικίαση αεροσκαφών από αεροπορικές εταιρείες μέχρι την συμμετοχή σε διεθνή σχήματα προμήθειας μεταφορικών αεροσκαφών, δεν εξασφαλίζεται πλήρως η διαθεσιμότητα αεροπορικών μέσων σε επείγοντα περιστατικά.
Τέλος, η προμήθεια νέων μεταφορικών αεροσκαφών υπαγορεύτηκε από την πρόσφατη είσοδο της χώρας στο ΝΑΤΟ το 2004, όταν και δεσμεύθηκε να εκσυγχρονίσει το στρατιωτικό της υλικό με βάση νατοϊκά πρότυπα.
Εξάλλου τον Ιανουάριο του 2006, ένα σλοβάκικο An-24 χάθηκε σε ατύχημα στην Ουγγαρία παρασέρνοντας στον θάνατο 42 επιβαίνοντες και πλήρωμα που επέστρεφαν από το Κόσοβο.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr