ΗΠΑ: Η Ρωσία υπολείπεται στην τεχνολογία αεροσκαφών
Σύμφωνα με κορυφαίους Αμερικάνους αναλυτές των διεθνών και στρατιωτικών θεμάτων, σαν τον Ariel Cohen, η Μόσχα βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης (R&D: Research and Development).
Σύμφωνα με κορυφαίους Αμερικάνους αναλυτές των διεθνών και στρατιωτικών θεμάτων, σαν τον Ariel Cohen, η Μόσχα βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης (R&D: Research and Development).
Σύμφωνα με κορυφαίους Αμερικάνους αναλυτές των διεθνών και στρατιωτικών θεμάτων, σαν τον Ariel Cohen, η Μόσχα βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης (R&D: Research and Development).
Η έλλειψη αυτή κάνει πολύ δύσκολο, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους αναλυτές, για την Μόσχα να «απαντήσει» στα δύο κορυφαία νέα αεροσκάφη 5ης-γενιάς των ΗΠΑ, τα F-22 Raptor και F-35 Lightning.
O Cohen «βλέπει» ως αντίστοιχο του F-35 το Mikoyan-Gurevich ΜiG-35 (NATOική ονομασία Fulcrum F) καθώς και το Sukhoi Su-35 (NATOική ονομασία Flanker).
Το ΜiG-35 είναι μία αναβάθμιση του MiG-29Μ/Μ2 και του ΜiG-29OVT τα οποία χαρακτηρίζονται ως 4ης γενιάς αεροσκάφη.
Ενώ οι Ρώσοι αναλυτές σημειώνουν τις υψηλότερες επιδόσεις των Su-35 και MiG-35 σε σχέση με το F-35 όσον αφορά την ταχύτητα και την αυτονομία ο Cohen υπογραμμίζει πως αυτό συμβαίνει επειδή το F-35 είναι συμπληρωματικό του F-22 το οποίο και θα «καθαρίσει» το πεδίο πριν το F-35 εισέλθει στο πεδίο των επιχειρήσεων.
Συμπληρώνει δε πως η οροφή πτήσης του F-35 είναι μεγαλύτερη από τα αντίπαλά τους ενώ και η ευελιξία του είναι καλύτερη λόγω του μικρότερου μεγέθους, υλικών κατασκευής του και μικρότερου βάρους.
Ο Cohen επισημαίνει ακόμα πως ενώ η Αεροπορία της Ρωσίας επικεντρώνεται στην κατασκευή και αναβάθμιση των 4ης γενιάς αεροσκαφών, τα σχέδια για το 5ης γενιάς μαχητικό παραμένουν ακόμα «στα χαρτιά».
Το μειονέκτημα των 4η γενιάς αεροσκαφών κατά τον Cohen είναι πως δεν διαθέτουν το επίπεδο stealth που τα αμερικανικά μαχητικά διαθέτουν κάτι που θα αποδειχθεί σοβαρό μειονέκτημα σε κάθε δυνητική σύγκρουση μεταξύ αεροποριών που διαθέτουν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.
Με λίγα λόγια για του Αμερικάνους η Μόσχα έχει κάνει μικρά βήματα μέχρι τώρα στην έρευνα-ανάπτυξη-δοκιμή-αποτίμηση νέων προγραμμάτων, η Αεροπορία της Ρωσίας προμηθεύεται μικρό αριθμό αεροσκαφών κάθε χρόνο, ενώ πολλές φορές τα αεροσκάφη της είναι υποδεέστερα σε σχέση με αυτά που εξάγει (π.χ. Ινδία, Κίνα).
Τέλος , όσον αφορά το αεροσκάφος 5ης γενιάς, το PAK-FA-50, η εξέλιξή του βασίζεται και στο επίπεδο συνεργασίας της Ινδίας αφού είναι μία κοινή προσπάθεια με το Νέο Δελχί.
Ο Cohen αναγνωρίζει στην Ρωσία μόνο την βελτίωση στους τομείς υποστήριξης, αξιοπιστίας και διαθεσιμότητας οι οποίες βέβαια βρίσκονται αρκετά πίσω σε σχέση με τα δυτικά πρότυπα ενώ δεν διστάζει να υποστηρίξει πως ο μόνος λόγος που το F-35 θα ανακόψει την «θριαμβευτική του επέλαση» (triumphant march) στην διεθνή αγορά θα είναι η παγκόσμια οικονομική δυσπραγία και τίποτα άλλο.
Βέβαια η λογική ερώτηση από όλα τα παραπάνω είναι η εξής: Έστω πως οι ΗΠΑ πραγματικά διαθέτουν τον συνδυασμό «που σκοτώνει» οπότε το «υποδεέστερο» σε πτητικές επιδόσεις, κατά τον Cohen πάντα, F-35 τελικά επιβιώσει.
Μπορεί να συμβεί το ίδιο σε μία Αεροπορία η οποία διαθέτει μόνο το F-35, χωρίς το F-22 να του «ανοίγει» τον χώρο, η οποία θα αντιμετωπίσει ένα Su-35;
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr