Παγώνει το πρόγραμμα επανέναρξης παραγωγής του An-124
Ένα πρόγραμμα που αποσκοπούσε στην εκ νέου έναρξη της παραγωγής του στρατιωτικού αεροσκάφους στρατηγικών...
Ένα πρόγραμμα που αποσκοπούσε στην εκ νέου έναρξη της παραγωγής του στρατιωτικού αεροσκάφους στρατηγικών…
Ένα πρόγραμμα που αποσκοπούσε στην εκ νέου έναρξη της παραγωγής του στρατιωτικού αεροσκάφους στρατηγικών μεταφορών An-124-100 “Ruslan” είναι πλέον πολύ πιθανό να μπει στον πάγο για τουλάχιστον δυο ή τρία χρόνια λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Επενδύσεων και Εξωτερικών Σχέσεων της Ρωσίας Dmitry Romanov.
Το αεροσκάφος αρχικά κατασκευαζόταν από το εργοστάσιο Aviastar-SP. Σχεδιάστηκε από την ουκρανική εταιρεία Antonov Aeronautical Scientific/Technical Complex (Antonov ASTC) την δεκαετία του ’80 και η μαζική του παραγωγή ξεκίνησε το 1984 αλλά σταμάτησε με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης.
Επενδύσεις ύψους μεταξύ 10 και 14 δισεκατομμυρίων ρουβλιών είναι απαραίτητες προκειμένου να ξεκινήσει ξανά η παραγωγή των αεροσκαφών, αλλά δεν μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί δυνατόν να βρεθεί στρατηγικός επενδυτής.
Η ρωσική αεροπορική εταιρεία Volga-Dnepr και η Aviastar-SP βρίσκονται αυτήν την περίοδο σε διαπραγματεύσεις με διάφορες κρατικές εταιρείες για την εύρεση φόρμουλας για την επανέναρξη της παραγωγής.
Σε περίπτωση επιτυχούς ολοκλήρωσης του προγράμματος, η Aviastar-SP αναμένεται να κατασκευάζει ένα ή δυο αεροσκάφη του τύπου σε ετήσια βάση, με εκτιμώμενο κόστος μεταξύ 150 και 160 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Volga-Dnepr αναμένεται να αγοράσει την πλειοψηφία των αεροσκαφών αυτών. Μάλιστα πέρυσι είχε δηλώσει ότι σχεδιάζει να αγοράσει μέχρι 100 αναβαθμισμένα Ruslan μέχρι το 2030. Προς το παρόν δραστηριοποιείται στην ενοικίαση του υπάρχοντος στόλου.
Τον Αύγουστο του 2007, Ρωσία και Ουκρανία συμφώνησε να ξεκινήσουν εκ νέου την παραγωγή του αεροσκάφους, αφού η ζήτηση για την αεροπορική μεταφορά ογκοδών φορτίων είναι σταθερά αυξανόμενη.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr