Με νομοθετική ρύθυμιση, το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας καθόρισε το πλαίσιο για την πολιτική εξαγωγών συστημάτων…

Με νομοθετική ρύθυμιση, το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας καθόρισε το πλαίσιο για την πολιτική εξαγωγών συστημάτων ραντάρ μαχητικών αεροσκαφών τεχνολογίας ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (active electronically scanned array-AESA).

Με αυτόν τον τρόπο, ανοίγει ο δρόμος για νέες εξαγωγές των μαχητικών F-16 της Lockheed Martin και F-18E/F της Boeing, αλλά κυρίως, και η τεράστια προσδοκώμενη αγορά παροχής πακέτων αναβαθμίσεων για υφιστάμενα αεροσκάφη.

Η Northrop Grumman επιβεβαίωσε ότι το υπουργείο ενέκρινε τις απόρρητες λεπτομέρειες της νέας ρύθμισης περί τα τέλη του προηγούμενου έτους, καθορίζοντας σαφείς οδηγίες και προϋποθέσεις για την εξαγωγή συστημάτων AESA.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ρύθμιση αυτή θα επιτρέψει πια στις κατασκευάστριες εταιρείες να καταθέτουν πιο συγκεκριμένες και ελκυστικές προτάσεις για την πώληση μαχητικών αλλά και την αναβάθμιση υπαρχόντων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος, η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελούσε επτασφράγιστο μυστικό και δεν είχε δοθεί άδεια εξαγωγής αντίστοιχων συστημάτων παρά μόνο σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Για του λόγου το αληθές, αυτήν την στιγμή μόνο δυο μαχητικά αεροσκάφη σε ολόκληρο τον κόσμο εκτός Ηνωμένων Πολιτειών ενσωματώνουν τέτοιο ραντάρ και συγκεκριμένα τα F-16E/F των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων που διαθέτουν το AN/APG-80 της Northrop Grumman καθώς και τα F-2 (κλώνος του F-16) της Ιαπωνίας, που διαθέτουν το J/APG-1 της τοπικής Mitshubishi Electric Corporation.

Παράλληλα, έχει εγκριθεί από το Κογκρέσο η άδεια εξαγωγής των συστημάτων AN//APG-79 και AN/APG-63(V)2, αμφότερα της Raytheon για τα  F-18E/F και F-15SG της Αυστραλίας και της Σιγκαπούρης αντίστοιχα, δυο πιστών και παραδοσιακών συμμάχων των Ηνωμένων Πολιτειών δηλαδή.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ