Η ανανέωση του Στόλου ελικοπτέρων της  Αεροπορίας της Ρωσίας συνεχίζεται με όλο και πιο γοργούς ρυθμούς. Παρόλα αυτά από τη γραμμή παραγωγής λείπουν μερικά μεγάλης σημασίας αεροσκάφη.

Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια, η ρωσική  Αεροπορία απέκτησε περίπου 250 ελικόπτερα διαφόρων τύπων. Στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων το υπουργείο Άμυνας θα αποκτήσει  πάνω από 500 ελικόπτερα και η βιομηχανία αναμένεται να παραδόσει συνολικά στις ΕΔ από 1200 ελικόπτερα, ανανεώνοντας κατά 80% τον Στόλο της.

Τη βάση της γραμμής παραγωγής σήμερα την αποτελούν τα μεταγωγικά και  ελικόπτερα πολλαπλών αποστολών Mi-8 διαφόρων μοντέλων, τα επιθετικά μαχητικά ελικόπτερα Mi-28, Ka-52 και Mi-35M.

Σε μικρότερες ποσότητες εντάσονται  τα ελαφρά εκπαιδευτικά και μεταγωγικά αεροσκάφη τύπου Ansat και Ka-226, καθώς επίσης και τα υπερβαριά ελικόπτερα Mi-26.

Για την ναυτική αεροπορία σε μικρούς αριθμούς εντάσονται στο  ρωσικό Ναυτικό  τα ελικόπτερα του  Γραφείου Κάμοφ.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ενώ για την αντικατάσταση των μαχητικών ελικοπτέρων επιλέχτηκαν υπερσύγχρονα αεροσκάφη, η κατάσταση  στον τομέα των μεταγωγικών ελικοπτέρων είναι λίγο πολύ παραδοσιακή με  τα μεσαία Mi-8 και τα βαρέα Mi-26 να αντικαθιστώνται  από τα ίδια μοντέλα, αλλά με νέους κινητήρες και εξοπλισμό.

Προς το παρόν η αεροπορική βιομηχανία δεν προτείνει νέα αεροσκάφη, ικανά να αντικαταστήσουν τους προαναφερόμενους τύπους.

Η ανεπαρκής ποικιλία μοντέλων έχει προξενήσει ήδη ορισμένες απώλειες στη ρωσική βιομηχανία ελικοπτέρων όπως στην  Ινδία, όπου το Mi-26 έχασε το διαγωνισμό από το αμερικανικό ελικόπτερο Chinook (Σινούκ).

Το Mi-38 πλησιάζει πολύ κοντά ως προς τα χαρακτηριστικά του το ευρωπαϊκό EH-101 Merlin, το οποίο χρησιμοποιείται συχνά για στρατιωτικούς σκοπούς. Είναι γνωστό ότι το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας είναι έτοιμο να εξετάσει το θέμα της εξαγωγής των Mi-38, αλλά μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών αυτού του αεροσκάφους, δηλαδή το 2013-2014. Περίπου 100 τέτοια ελικόπτερα θα αποτελούσαν τον συνδετικό  κρίκο ανάμεσα στο μεσαίο Mi-8 και το βαρύ Mi-26.

Από την άλλη πλευρά, η γραμμή παραγωγής θα μπορούσε να ενισχυθεί από το Ka-62, το οποίο είναι σε θέση να καλύψει το κενό ανάμεσα στο Mi-8 και το ελαφρό αεροσκάφος Ansat.

 Όντας μικρότερου μεγέθους σε σύγκριση με τα αεροσκάφη, που κατασκευάστηκαν πάνω στη βάση του Ka-27 και που χρησιμοποιούνται από την Αεροπορία της Ρωσίας, το ελικόπτερο Ka-62 θα μπορούσε να αντικαταστήσει με επιτυχία αυτά τα ελικόπτερα στη σύνθεση της ναυτικής αεροπορίας.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ