Σε εξέλιξη η συνεργασία Ρωσίας Ινδίας για το μελλοντικό τακτικό μεταγωγικό
Σε τροχιά υλοποιήσεως εισήλθε το κοινό πρόγραμμα ανάπτυξης νέου μεταγωγικού αεροσκάφους μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας του οποίου το κόστος ανάπτυξης εκτιμάται σε 600 εκ. $
Στην ρωσική πρωτεύουσα αφίχθησαν 30 αεροναυπηγοί και μηχανικοί της εταιρίας Hindustan Aeronautics (HAL), οι οποίοι θα συνεργαστούν στο σχεδιασμό του νέου μεταγωγικού με ρώσους σχεδιαστές της εταιρίας United Aircraft Corporation (UAC). Το πρόγραμμα αυτό έρχεται σε συνέχεια του Κολοσσαίου προγράμματος ανάπτυξης μαχητικού 5ης γενιάς T-50 PAK FA προϋπολογισμού 6 δις $ μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας!
Το υπό ανάπτυξη νέο μεταγωγικό αεροσκάφος θα είναι ικανό να μεταφέρει 15-20 τόνους φορτίου ή εναλλακτικά 80 αλεξιπτωτιστές ή 60 φορεία σε ρόλο MEDEVAC με δυνατότητα επιχειρήσεων από ημι-προετοιμασμένους διαδρόμους. Σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα θα απαιτηθούν περίπου 60 μήνες για τη φάση σχεδιασμού και ανάπτυξης κατά την οποία θα κατασκευαστούν 5 πρωτότυπα που θα καλύψουν τις ανάγκες του προγράμματος επίγειων και πτητικών δοκιμών. Η γραμμή παραγωγής εκτιμάται ότι θα καλύψει τις ανάγκες των δύο χωρών στο συγκεκριμένο τομέα με 100 αεροσκάφη για τη Ρωσική Αεροπορία και 45 για την Ινδική ενώ εκτιμάται ότι υπάρχει δυναμική και για επιπλέον 60 αεροσκάφη που προορίζονται για εξαγωγικούς πελάτες.
Ιδιαίτερα για την Ινδική Αεροπορία το νέο μεταγωγικό αεροσκάφος θα καλύψει επείγουσες ανάγκες αντικατάστασης των ήδη πεπαλαιωμένων στροβιλοελικοφόρων AN-12 αλλά και των νεότερων ΑΝ-32 από μια σύγχρονη σχεδίαση μεγαλύτερων επιδόσεων σε όλες τις κατηγορίες που θα διαθέτει turbofan κινητήρες.
Η επιλογή του τύπου καθώς και άλλων ηλεκτρονικών που θα υιοθετηθούν να εξεταστούν από κοινού από τις δύο χώρες με γνώμονα το κόστος και την καταλληλότητα τους να καλύψουν πλήρως τις κοινές προδιαγραφές του νέου μεταγωγικού.
Η φάση πλήρους παραγωγής αναμένεται στα τέλη του 2017 με την HAL και την UAC να προχωράνε σε συμπαραγωγή τμημάτων για το σύνολο των 205 αεροσκαφών που θα παραλάβουν η Ρωσική και Ινδική Αεροπορία αλλά σε δύο ξεχωριστές γραμμές παραγωγής μια στη Ρωσία και μια στην Ινδία
Κρίσιμη παράμετρος του προγράμματος είναι η λήψη πιστοποιήσεων από αρμόδιους φορείς της Πολιτικής Αεροπορίας των δύο χωρών, ενώ θα ακολουθήσει και η πιστοποίηση από την Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) με βάση τα κριτήρια FAR-25 (Federal Airworthiness Requirement – 25) αλλά και της αντίστοιχης Ευρωπαϊκής οδηγίας JAR-25 (Joint Airworthiness Requirement – 25). Με τον τρόπο αυτό το νέο Ρώσο-Ινδικό μεταγωγικό αεροσκάφος αναμένεται να καταστεί πιο ελκυστικό σε πελάτες στη διεθνή αγορά.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr