Περισσότεροι από 10 μήνες έχουν περάσει από τότε που η Ινδία επέλεξε το γαλλικό Rafale ως νικητή του διαγωνισμού MMRCA, συνολικής αξία 15 δισ.$, παρόλα αυτά η εξέλιξη του προγράμματος έχει επιβραδυνθεί λόγω παρατεταμένων διαπραγματεύσεων σε ζητήματα που αφορούν διαπραγματεύσεις για τη μεταφορά τεχνογνωσίας και υποκατασκευαστικού που θα αναλάβει η  Hindustan Aeronautics (HAL).

Ζήτημα τριβής έχει καταστεί η διαφωνία μεταξύ της Dassault και του υπουργείου Άμυνας της Ινδίας στην ευχέρεια της πρώτης να ορίσει το μέγεθος του υποκατασκευστικού έργου  που θα αναλάβει η HAL σε σχέση με εγχώριες εταιρίες της ινδικής αμυντικής βιομηχανίας που  συμμετέχουν στο πρόγραμμα. 

Σημειώνεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο η Dassault υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης MoU με την εταιρία Reliance που αποτελεί την μεγαλύτερη ιδιωτική κατασκευαστική εταιρία της χώρας.

Σε ομιλία του στο γαλλικό κοινοβούλιο, στις 4 Δεκεμβρίου ο πρόεδρος της Dassault Charles Edelstenne, εξέφρασε την «περιορισμένη αισιοδοξία του» για τη πρόοδο των συνομιλιών, χαρακτηρίζοντας  την Ινδία μια πολύπλοκη χώρα με την οποία διεξάγονται «σκληρές» διαπραγματεύσεις. 

Συνολικά από τα 126 μαχητικά που θα κατασκευαστούν για την Ινδική Αεροπορία, μονάχα 18 θα προέλθουν από τη γραμμή παραγωγής της Dassault στη Γαλλία ενώ τα υπόλοιπα θα συναρμολογηθούν εγχώρια από την HAL.

Σημείο κλειδί στην εξέλιξη του προγράμματος MMRCA είναι οι εκλογές που θα διεξαχθούν στην Ινδία το 2014. Υπάρχει διάχυτη η ανησυχία ότι εάν οι διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν μέσα στο 2013, η παρούσα κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε αποφάσεις ενόψει εκλογών γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά την προμήθεια Rafale στην Ινδία.

Επιπλέον οι γάλλοι φοβούνται ότι αν δεν οριστικοποιηθεί η σύμβαση είναι πιθανό να μειωθεί ο αριθμός των υπό προμήθεια μαχητικών ακόμη και στα μισά αεροσκάφη με δεδομένο τον ανταγωνισμό της Ρωσίας που εξελίσσει το μαχητικό 5ης γενιάς PAK FA με την Ινδία καθώς και τύπους μη επανδρωμένων μαχητικών που θα γίνουν σύντομα διαθέσιμα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ