Ένα βήμα προς την μείωση της πολυτυπίας πρόκειται να πραγματοποιήσει η ινδική Αεροπορία με την οριστική απόσυρση…
Ένα βήμα προς την μείωση της πολυτυπίας πρόκειται να πραγματοποιήσει η ινδική Αεροπορία με την οριστική απόσυρση την Παρασκευή των αεροσκαφών κρούσης MiG-23BN που δεν χρησιμοποιήθηκαν σε πραγματικές συνθήκες κατά τα 26 χρόνια υπηρεσίας τους με την ινδική Αεροπορία.

Τα MiG-23BN, επιχειρούσαν μέχρι πρότινος μόνο με την 221 Μοίρα της 9 Πτέρυγας, η δε τελετή απόσυρσης θα πραγματοποιηθεί στην αεροπορική βάση Halwara στο Punjab με πτητική επίδειξη και μια τελευταία προσγείωση.

Αγοράστηκαν από την Σοβιετική Ένωση σαν αντίδοτο στην πακιστανική αγορά μαχητικών F-16 αλλά δεν έλαβαν ποτέ μέρος σε επιχειρήσεις. Ωστόσο διατέθηκαν σαν εφεδρεία κατά την διάρκεια του σύντομου πολέμου το 1999 στην περιοχή του Καργίλ, ενώ διεξήγαγαν και περιπολίες κατά την διάρκεια των αψιμαχιών με το Πακιστάν το 2001-2002 στο πλαίσιο της επιχείρησης Parakram.

Ωστόσο, προβλήματα αξιοπιστίας, υψηλός δείκτης ατυχημάτων και προβλήματα υποστήριξης των κινητήρων οδήγησαν στην απόσυρσή τους, σε μια περίοδο όπου η συντήρησή τους και η εύρεση ανταλλακτικών υπήρξε όλο και πιο δύσκολη.

Αξίζει να αναφερθεί ότι από τις τέσσερεις μοίρες που απέκτησε η ινδική Αεροπορία, πάνω από 70 αεροσκάφη, τα μισά χάθηκαν σε ατυχήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έκδοχο αεροπορικής υπεροχής, το MiG-23MF, χρησιμοποιήθηκε και αυτό σε αποστολές αεράμυνας και αποσύρθηκε το 2007. Από την άλλη πλευρά, το νεότερο έκδοχο MiG-27, εξειδικευμένο στον ρόλο της κρούσης, αναβαθμίζεται και παραμένει σε υπηρεσία, όπως έχουμε αναφέρει σχετικά.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ