Δώδεκα σχεδόν χρόνια μετά την εναέρια σύγκρουση δυο μεταφορικών ελικοπτέρων Yasur που στοίχησε την ζωή σε…
Δώδεκα σχεδόν χρόνια μετά την εναέρια σύγκρουση δυο μεταφορικών ελικοπτέρων Yasur που στοίχησε την ζωή σε 73 επιβάτες και πλήρωμα, το κρατικό γραφείο ερευνών έχει διαπιστώσει ότι τα παθήματα δεν έχουν αξιοποιηθεί ανάλογα και ότι ο δείκτης τον ατυχημάτων έχει αυξηθεί αντί να μειωθεί, και μάλιστα δυσανάλογα.

Σύμφωνα με το γραφείο, από την εποχή της τραγωδίας Yasur, έχουν υπάρξει περίπου 643 εναέριες συγκρούσεις, πτώσεις και άλλα μικροατυχήματα σε ελικόπτερα και αεροσκάφη στην αεροπορία Στρατού, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει η σύγκρουση δυο επιθετικών ελικοπτέρων Apache κατά την διάρκεια του δεύτερου πόλεμου στον Λίβανο το 2006, όπου σκοτώθηκε ένα πιλότος.

Από τις βασικότερες αιτίες που αναφέρονται, είναι ο περιορισμένος εναέριος χώρος αλλά και η μεγάλη κίνηση πολιτικών και στρατιωτικών ελικοπτέρων.

Η Αεροπορία υιοθετεί συνεχώς νέες τακτικές και εξοπλισμό προκειμένου να βοηθήσει τους πιλότους να γνωρίζουν την θέση τους ανά πάσα στιγμή όπως και άλλων ελικοπτέρων στην περιοχή, αλλά ακόμα δεν έχει καταφέρει να πετύχει ικανοποιητικό βαθμό έγκαιρης προειδοποίησης σύγκρουσης.

Το γραφείο Τύπου της Αεροπορίας τόνισε ότι η ασφάλεια του προσωπικού είναι θέμα ύψιστης σημασίας για την Αεροπορία και ότι έχουν εισαχθεί νέες τακτικές και εξοπλισμός εκπαίδευσης προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Ανάμεσα σε αυτά είναι και η πρόσφατη προμήθεια νέων εξομοιωτών προκειμένου τα πληρώματα να εξοικειωθούν με διαδικασίες έκτακτης ανάγκης, καθώς και νέα συστήματα εντοπισμού θέσης.

Επισημάνθηκε όμως ακριβώς ότι πουθενά αλλού στον κόσμο δεν παρατηρείται τόσο μεγάλη κίνηση ελικοπτέρων κάθε είδους σε τόσο περιορισμένο εναέριο χώρο.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ