Με μία ριζοσπαστική πρόταση μεγάλη αεροδιαστημική εταιρεία θέτει νέα δεδομένα στον διαγωνισμό για την απόκτηση νέου μαχητικού από την Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ).

Με μία ριζοσπαστική πρόταση μεγάλη αεροδιαστημική εταιρεία θέτει νέα δεδομένα στον διαγωνισμό για την απόκτηση νέου μαχητικού από την Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ).

Η Gripen International θέτει νέα δεδομένα στον διαγωνισμό του νέου μαχητικού αεροσκάφους της χώρας μας αφού ένα από τα σημεία της πρότασής της περιλαμβάνει και την άμεση απόδοση αεροσκαφών “ενδιάμεσης λύσης” μέχρι να παραδοθούν τα νέα. Στις 9 Μαρτίου 2009, σε επιστολή του Bob Kemp (Senior Vice President) της Gripen International προς τον υπουργό Άμυνας Ευάγγελο Μεϊμαράκη με κοινοποίηση στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) Ευάγγελο Βασιλάκο και στον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχο Ιωάννη Γιάγκο, η εταιρεία γνωστοποίησε τις βασικές παραμέτρους της πρότασής της στην χώρα μας όσον αφορά την προσφορά της για τον διαφωνισμό του νέου μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας. Η εταιρεία αφού με τον πλέον επίσημο τρόπο έδειξε το ενδιαφέρον της προς το πρόγραμμα της Πολεμικής Αεροπορίας δήλωσε πως θα επανέλθει με περισσότερες λεπτομέρειες για να παρουσιάσει την πρότασή της.

Η επιστολή του Bob Kemp προς τον Ε. Μεϊμαράκη, μεταξύ άλλων σημείωνε πως η εταιρεία βασιζομένη “στις πρόσφατα δημοσιευθείσες δηλώσεις σας ότι “η Ελλάδα θα προχωρήσει στην παραγγελία μαχητικών αεροσκαφών εντός του 2009″, καθώς και στις δεδομένες επιχειρησιακές ανάγκες της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, η Gripen International βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει στο Ελληνικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μια συνολική λύση με το μαχητικό αεροσκάφος Gripen.”

Αφού υπενθυμιζόταν πως για το αεροσκάφος Gripen έχουν δοθεί επιχειρησιακά και τεχνικά στοιχεία στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας κατά την επίσημη παρουσίαση του στις 15 Ιανουαρίου 2008, “Με την παρούσα πρόταση προτείνουμε ένα πακέτο που περιλαμβάνει μια πλήρως χρηματοδοτούμενη λύση, προσαρμοσμένη στις ειδικές ανάγκες της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Ελληνικής οικονομίας.”

Η Gripen International και η Saab στην επιστολή ανακοίνωναν πως σε περίπτωση που κέρδιζαν το πρόγραμμα “αναλαμβάνουν τη δέσμευση να συνεργαστούν με την Ελλάδα σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της Ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.” το οποίο “θα συμπεριλαμβάνει μεταφορά τεχνολογίας, άμεσες επενδύσεις ή άλλες μορφές βιομηχανικής συνεργασίας.”  και συμπληρώνουν πως “Η αποδεδειγμένη εμπειρία μας και το ιστορικό προηγούμενο μας, στην υλοποίηση αξιόπιστων και ρεαλιστικών προγραμμάτων βιομηχανικής συνεργασίας επιβεβαιώνεται άριστα με την διαπιστωμένη επιτυχία των τρεχόντων προγραμμάτων  στην Δημοκρατία της Τσεχίας, στην  Ουγγαρίας και στην Νότιο Αφρική, οπού υλοποιούνται όλα πέραν των συμβατικών μας υποχρεώσεων.”

Προχωρώντας στο πλέον ενδιαφέρον κομμάτι της επιστολή, δηλαδή την πρόταση της εταιρείας προς την χώρα μας αναφέρεται πως το Σουηδικό σχέδιο περιλαμβάνει 6 κυρίως σημεία:

– 30 – 40 αεροσκάφη Gripen, νέας γενιάς, πολλαπλού ρόλου και ΝΑΤΟικών προδιαγραφών.

– Παραδόσεις αεροσκαφών που ξεκινούν σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

– Ενδιάμεση λύση με πλήρως επιχειρησιακά αεροσκάφη Gripen, για την κάλυψη άμεσων αναγκών έως την τελική παράδοση.

– Ευέλικτες χρηματοδοτικές λύσεις που καλύπτουν, όχι μόνο την προμήθεια των αεροσκαφών και την αρχική υποστήριξη, αλλά και την υποδομή και την εν συνεχεία υποστήριξη.

– Πρόγραμμα εκτεταμένης βιομηχανικής συνεργασίας για την ελαχιστοποίηση των οικονομικών επιπτώσεων και την ταυτόχρονη διασφάλιση της μεταφοράς κρίσιμων τεχνολογιών που περιλαμβάνει και πρόσβαση στους πηγαίους κώδικες του Gripen.

– Οικονομική προσιτότητα συνδυασμένη με υψηλή επιχειρησιακή διαθεσιμότητα (“Το Gripen έχει αποδεδειγμένα ασυναγώνιστο χαμηλό κόστος κτήσης, κόστος λειτουργίας και κόστος κύκλου ζωής”).

Η Σουηδική πλευρά ισχυρίζεται ακόμα πως “Το κόστος απόκτησης για ένα πλήρες αεροσκάφος Gripen είναι σημαντικά χαμηλότερο από το κόστος που κατέβαλε η Ελληνική κυβέρνηση το έτος 2005 για τα αεροσκάφη που τότε παρήγγειλε. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το Gripen, πέραν από την επιχειρησιακή του αποτελεσματικότητα και την εξαιρετική του διαθεσιμότητα, έχει μια συνολική οικονομική προσιτότητα. Ειδικότερα σε ότι αφορά το κόστος ανά ώρα πτήσης και το κόστος κύκλου ζωής, είναι κατά προσέγγιση 40% χαμηλότερα από οποιοδήποτε συγκρίσιμο αεροσκάφος.”

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στο ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης μέχρι την οριστική παραλαβή των νέων JAS-39 NG. Πιο συγκεκριμένα στην επιστολή σημειώνεται πως “Ένας αριθμός αεροσκαφών Gripen μπορεί να παραδοθεί στην Ελλάδα σε λιγότερο από 6 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δίνοντας την δυνατότητα να καλυφθούν άμεσες επιχειρησιακές απαιτήσεις.”

Η επιστολή καταλήγει υπογραμμίζοντας την θέση της εταιρίας πως “η πρόταση μας είναι μακράν η πλέον συμφέρουσα, με την καλύτερη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας καθώς και αποδεκτή πολιτικά σαν μια δίκαιη λύση, η οποία προσφέρει στην Ελλάδα τις ικανότητες των μαχητικών αεροσκαφών τελευταίας γενιάς Gripen, σε χρονικό διάστημα δύο ετών ή και νωρίτερα”. Τέλος, η εταιρεία δηλώνει έτοιμη να παρουσιάσει λεπτομερώς την πρότασή της και να συζητήσει τις πιθανές λύσεις στις ειδικές απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ