Οι Ρώσοι στρατιωτικοί ειδικοί εκτιμούν ότι είναι πολύ μεγάλες οι προοπτικές προώθησης των ρωσικών μαχητικών Su-35 στην κινεζική αγορά.

Μεταξύ Ρωσία και Κίνας υπάρχει η καταρχήν συμφωνία πώλησης στην Κίνα 24 μαχητικών αεροσκαφών Su-35S. Η συμφωνία αυτή υπήρξε αποτέλεσμα πολυετών συνομιλιών και συμβιβασμών. Αρχικώς η Ρωσία σχεδίαζε να πουλήσει στην Κίνα τουλάχιστον 48 παρόμοια αεροσκάφη, ενώ η Κίνα προσπαθούσε να πετύχει την αγορά λίγων μεμονωμένων αεροσκαφών έτσι ώστε να τα μελετήσει.

Είναι προφανές ότι οι Κινέζοι ενδιαφέρονται κυρίως για τους κινητήρες 117S, καθώς και οι αλλαγές, που έχουν γίνει στην άκατο του αεροπλάνου σε σύγκριση με τα αεροσκάφη Su-27. Η μελέτη του κινητήρα τους θα έδινε τη δυνατότητα στη αεροπορική βιομηχανία  της Κίνας να αποφασίσει σχετικά με τη σκοπιμότητα της αγοράς τους για τα δικά της μελλοντικά αεροσκάφη πέμπτης γενεάς, ενώ άλλες κατασκευαστικές λύσεις θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στα αεροπλάνα J-11B και τις κατοπινές τους εκδόσεις.

Εννοείται ότι η Ρωσία θα μπορούσε να μείνει ικανοποιημένη μόνο από μία συμφωνία πώλησης μιας σχετικά μεγάλης παρτίδας τέτοιων αεροσκαφών. Το αποτέλεσμα ήταν ένας συμβιβασμός αποδεκτός και για τις δύο πλευρές. Η παρτίδα 24 αεροσκαφών είναι σημαντική για το πρόγραμμα παραγωγής των Su-35S.

Την ίδια στιγμή πολλοί Ρώσοι ειδικοί θεωρούν λανθασμένη την απόφαση πώλησης στην Κίνα μόλις 24 αεροπλάνων. Φοβούνται ότι η Κίνα με σχετικά μικρό χρηματικό κόστος θα αποκτήσει πρόσβαση στα αεροσκάφη και θα ξεκινήσει την αντιγραφή τους, όπως έχει ήδη συμβεί με τα αεροπλάνα Su-27SΚ.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η αντιγραφή των Su-35S θα αποτελέσει τώρα πολύ πιο δύσκολη υπόθεση, από ό,τι η αντιγραφή του Su-27SΚ ή και του αεροσκάφους καταστρώματος Su-33. Το Su-27 τη στιγμή της διάλυσης της ΕΣΣΔ ήδη ήταν ένα από τα βασικά μαχητικά αεροσκάφη της σοβιετικής Αεροπορίας.

Πολλές αεροπορικές μοίρες με αυτά τα αεροσκάφη παρέμειναν στο έδαφος των πρώην σοβιετικών Δημοκρατιών. Εκεί παρέμειναν και πολλά εργοστάσια επισκευής τους, που είχαν δικαίωμα συντήρησής τους και διέθεταν τα απαραίτητα συνοδευτικά εγχειρίδια και τους ειδικούς. Στην Ουκρανία απέμειναν και αρκετά υλικά, καθώς και μια πρώιμη εκδοχή του μαχητικού ναυτικής έκδοσης  Su-33, το οποίο αποκτήθηκε το 2005 από την Κίνα.

Στην ίδια τη Ρωσία με το Su-27 ήταν εξοπλισμένες πολλές μονάδες της Αεροπορίας, οι οποίες υπό τις συνθήκες της δεκαετίας του 1990 δεν μπορούσαν πάντοτε να διασφαλίσουν την απαραίτητη συντήρηση και τον έλεγχο των αεροσκαφών. Τέλος ο βασικός όγκος των υλικών για την παραγωγή του Su-27 παραχωρήθηκε στη Κίνα με επίσημο τρόπο στο πλαίσιο της συμφωνίας για παραγωγή  κατόπιν αδείας των αεροσκαφών αυτών στη Σαγκάη.

Επομένως ακόμη και σ’ εκείνες τις περιπτώσεις, που η Ρωσία επεδίωκε να αποκλείσει τη Κίνα από την τεχνολογία παραγωγής μεμονωμένων εξαρτημάτων του Su-27, δεν απαιτούνταν μεγάλος κόπος να αναζητηθούν στις χώρες της μετασοβιετικής Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών (ΚΑΚ) υλικά, ειδικοί, καθώς και δείγματα αυτών των συστημάτων για τη διεξαγωγή πειραματισμών.

Σε ό,τι αφορά στο Su-35, αυτό μόλις αρχίζει να παραλαμβάνεται από τις μονάδες της ρωσικής Αεροπορίας. Παρόμοια αεροσκάφη δεν υπάρχουν ούτε σε μία χώρα της ΚΑΚ. Μάλιστα, παρά την εξωτερική ομοιότητα, όλα τα βασικά συστήματα και εξαρτήματα του Su-35 διαφέρουν ουσιαστικά από τα αντίστοιχα του Su-27. Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι εργασίες για την αντιγραφή αυτού του αεροσκάφους μπορεί να διαρκέσουν πολλά χρόνια, γεγονός, που δεν επιθυμεί η Κίνα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ