Εμφάνιση του νέου Κινεζικού βαρέως μεταγωγικού αεροσκάφους Y-20
![Εμφάνιση του νέου Κινεζικού βαρέως μεταγωγικού αεροσκάφους Y-20](https://www.defencenet.gr/wp-content/uploads/2013/01/07/SCHINA_2.jpg)
Οι φωτογραφίες του πρωτότυπου κινεζικού βαρέως μεταγωγικού στρατιωτικού αεροσκάφους Υ-20, που εμφανίστηκαν στο Διαδίκτυο ενδέχεται να μαρτυρούν τη σύντομη έναρξη των πτητικών δοκιμών του.
Το Υ-20 αποτελεί ένα μεγεθυσμένο σε όγκο και τροποποιημένο ρωσικό Il-76. Η ανάπτυξη στόλου βαρέων στρατιωτικών μεταγωγικών υπαγορεύεται όχι μόνο από τις στρατιωτικές ανάγκες της Κίνας, αλλά και από την αύξηση της παγκόσμια επιρροής της.
Είναι γνωστό ότι η αεροναυπηγική βιομηχανική εταιρεία του Σιάν άρχισε τις εργασίες για το βαρύ στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 και με δική της πρωτοβουλία, όμως οι προσπάθειες εκείνες πιθανώς δεν είχαν μεγάλη πρόοδο. Το 2006 το σχέδιο αυτό εντάχθηκε στο πρόγραμμα επιστημονικής-τεχνικής ανάπτυξης της Κίνας σε μακροπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη προοπτική.
Το Υ-20 είναι ουσιαστικά ένα κοινό σινο-ουκρανικό σχέδιο. Οι τεχνικές λύσεις, που εφαρμόστηκαν σε αυτό, αποτελούν έναν συνδυασμό της δομής των αεροπλάνων An-77 και An-170, που σχεδιάστηκαν από την «Αντόνοφ», καθώς και το Il-76, που έχει καλά μελετηθεί από τους Κινέζους.
Το αεροπλάνο είναι εφοδιασμένο με 4 κινητήρες D-30KP2 ρωσικής κατασκευής. Οι κινητήρες αυτή έχουν καλά μελετηθεί από την κινεζική πλευρά. Χρησιμοποιούνται στα αεροπλάνα Il-76 της Πολεμικής Αεροπορίας του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας, αλλά και τοποθετούνται στα νέα κινεζικά βομβαρδιστικά Ν-6Κ.
Είναι ενδιαφέρον ότι η κινεζική πλευρά προτιμά να αγοράζει παλαιότερους, αλλά δοκιμασμένους και μελετημένους κινητήρες, αν και στα νέα Il-76 ρωσικής κατασκευής τοποθετούνται οι πιο σύγχρονοι κινητήρες PS-90A-76.
Στην Κίνα, όπως όλα δείχνουν, ήδη υπάρχει στην Πολεμική Αεροπορία της χώρας ανεπτυγμένο σύστημα συντήρησης και επισκευής αυτών των κινητήρων και γι’ αυτό δεν θέλουν να χάσουν χρόνο και χρήματα για την εκμάθηση νέων κινητήρων.
Προοπτικά το νέο αεροπλάνο θα είναι εφοδιασμένο με τον πρωτότυπο κινεζικό κινητήρα WS-18. Ωστόσο τα δομικά προβλήματα στην κινεζική βιομηχανία κινητήρων αεροσκαφών δεν επιτρέπουν προς το παρόν να γίνει πρόβλεψη πότε αυτό θα συμβεί.
Το ίδιο το Υ-20 αποτελεί ένα αρκετά μεγεθυσμένο σε διαστάσεις και τροποποιημένο Il-76 με τελειοποιημένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και όργανα καμπίνας. Η πραγματοποίηση των δοκιμών και η οργάνωση της μαζικής παραγωγής αυτών των αεροσκαφών μπορεί να απαιτήσει σημαντικό χρονικό διάστημα, κατά το οποίο η Κίνα, πιθανώς θα καταφύγει στην αγορά νέων Il-76, τα οποία παράγονται στο ρωσικό Ουλιάνοφσκ.
Εκτός αυτού η Κίνα ήδη πραγματοποιεί αγορές μεταχειρισμένων Il-76 από τη Ρωσία και ορισμένες άλλες χώρες της μετασοβιετικής Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών.
Τα γεγονότα των τελευταίων ετών απέδειξαν ολοφάνερα την αναγκαιότητα βαρέων στρατιωτικών μεταγωγικών αεροσκαφών για τη Κίνας. Τα Il-76 έπαιξαν κομβικό ρόλο στη μεταφορά φορτίων στη ζώνη του καταστροφικού σεισμού στο Σιτσουάν το 2008, αλλά και στην απομάκρυνση των Κινέζων πολιτών από τις κυριευμένες από το χάος Λιβύη και Κιργιζία το 2011.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr