Στρατηγική κίνηση της Κίνας στα στρατιωτικά εξαγωγικά αεροσκάφη
Το Νοέμβριο του 2008, η κινέζικη κυβέρνηση δημιούργησε την AVIC (Aviation Industry Corporation of China) ενώνοντας...
Το Νοέμβριο του 2008, η κινέζικη κυβέρνηση δημιούργησε την AVIC (Aviation Industry Corporation of China) ενώνοντας…Το Νοέμβριο του 2008, η κινέζικη κυβέρνηση δημιούργησε την AVIC (Aviation Industry Corporation of China) ενώνοντας τις δυο μεγαλύτερες τότε αεροναυπηγικές βιομηχανίες σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει έναν ενιαίο φορέα.
Η Κίνα προχώρησε όμως τώρα για πρώτη φορά σε έναν ουσιαστικό διαχωρισμό της μεγαλύτερης αεροναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας σε δυο ξεχωριστούς τομείς. Έτσι ιδρύθηκε επίσημα ο αεροπορικός τομέας κατασκευών του αμυντικού κλάδου με στόχο την εκπόνηση κορυφαίων αμυντικών προϊόντων που θα προορίζονται για τις διεθνείς αγορές.
Όπως ανάφερε το κινέζικο πρακτορείο Xinhua, ο νέος τομέας είναι υπεύθυνος να επιβλέπει τουλάχιστον δέκα εργοστάσια συναρμολόγησης και μια σειρά ερευνητικών ιδρυμάτων με ενεργητικό αξίας 7,3 δις δολαρίων.
Το πρακτορείο παράθεσε και δηλώσεις του Βανγκ Γιαβέι, νέου γενικού διευθυντή του αμυντικού τομέα, ο οποίος τόνισε ότι «προσπαθούμε να γίνουμε παγκόσμιος προμηθευτής υψηλής τεχνολογίας αμυντικών προϊόντων επεκτείνοντας τις διεθνείς εξαγωγικές μας πωλήσεις. Η κατασκευή στρατιωτικών αεροσκαφών, ανάμεσα στα οποία και το εγχώριο J-10, θα παραμείνει ο πυρήνας των επιχειρήσεων του νέου τομέα.»
Το κινέζικο πρακτορείο Xinhua δεν διευκρίνισε αν θα υπήρχε ξεχωριστή ονομασία για τον αμυντικό κλάδο και ποια θα ήταν αυτή. Προς το παρόν, ο αμυντικός κλάδος παράγει τρία αεροσκάφη για εξαγωγές, τα εκπαιδευτικά K-8 και L-15 Falcon, καθώς και το μαχητικό FC-1 Fierce Dragon.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr