Παρουσίαση υποσυστημάτων ενός από τα υποψήφια μαχητικά
Η παρουσίαση των νεώτερων εξελίξεων που αφορούν τα κύρια υποσυστήματα ενός απο τα υποψήφια μαχητικά για το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού της Πολεμικής Αεροπορίας έγινε νωρίτερα σήμερα στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ).
Η παρουσίαση των νεώτερων εξελίξεων που αφορούν τα κύρια υποσυστήματα ενός απο τα υποψήφια μαχητικά για το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού της Πολεμικής Αεροπορίας έγινε νωρίτερα σήμερα στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ).
Η παρουσίαση των νεώτερων εξελίξεων που αφορούν τα κύρια υποσυστήματα ενός απο τα υποψήφια μαχητικά για το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού της Πολεμικής Αεροπορίας έγινε νωρίτερα σήμερα στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ).
Συγκεκριμένα στελέχη τριών αμερικανικών εταιριών της Boeing, της Raytheon και της General Electric Aircraft Engines (GEAE), παρουσίασαν σε επιτελείς του ΓΕΑ τα κύρια επιχειρησιακά και τεχνικά χαρακτηριστικά δύο υποσυστημάτων του μαχητικού αεροσκάφους F-18E/-F Super Hornet, το οποίο ως γνωστόν είναι μία από τις υποψηφιότητες για το πρόγραμμα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Από πλευράς Raytheon η παρουσίαση επικεντρώθηκε στο ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης AN/APG-79, που θεωρείται ένα από τα πιο προηγμένα ραντάρ παγκοσμίως και το μοναδικό του τύπου που βρ/ίσκεται σε παραγωγή σειράς. Όπως μάλιστα έχει αναφερθεί στο defencenet.gr πρόσφατα η κατασκευάστρια Raytheon Space and Airborne Systems υπέγραψε συμβόλαιο σταθερής τιμής ύψους 54.481.204 δολαρίων ΗΠΑ για την παραγωγή 19 ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης AN/APG-79 (γεγονός που αν μη τι άλλο δίνει μία ακριβή ένδειξη του κόστους ανά μονάδα).
Τα 19 ραντάρ προορίζονται για εγκατάσταση σε ισάριθμα μαχητικά αεροσκάφη F/A-18E/F Super Hornet του αμερικανικού Ναυτικού και συγκεκριμένα των πρώτων μερίδων παραγωγής με αριθμούς 26 ως 29.
Αντίστοιχα η GEAE παρουσίασε τις νεότερες εξελίξεις σχετικά με τον αεροκινητήρα F414-GE-400, που ως γνωστόν αποτελεί το σύστημα πρόωσης του δικινητήριου αεροσκάφους, και συγκεκριμένα την ανάπτυξη τεχνολογιών μείωσης του ειδικού ρυθμού κατανάλωσης.
Το πρόγραμμα πρόκειται να ανατεθεί από το αμερικανικό Ναυτικό, το οποίο από τις 23 Μαρτίου 2009 ανακοίνωσε την πρόθεση ανάθεσης του σχετικού συμβολαίου από τη Ναυτική Διοίκηση Αεροπορικών Συστημάτων (NAVAIR) στη GEAE.
Η ανακοίνωση της NAVAIR δεν ανέφερε λεπτομέρειες για το επίπεδο μείωσης του ειδικού ρυθμού κατανάλωσης που απαιτείται από το πρόγραμμα επίδειξης, αλλά ο ανάδοχος έχει την υποχρέωση να κατασκευάσει τουλάχιστον έναν κινητήρα για να παρουσιάσει νέες τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης, να ποσοτικοποιήσει την ποσότητα εξοικονόμησης καυσίμου τόσο για τον ένα κινητήρα όσο και συγκεντρωτικά και τέλος να παράσχει ένα πλάνο και εγκαταστάσεις για την πιθανή ολοκλήρωση των τεχνολογιών αυτών στους υπάρχοντες και τους επόμενους κινητήρες του τύπου στο σύνολο των μαχητικών του Ναυτικού. Στο πλαίσιο του συμβολαίου η GEAE θα εκτιμήσει το κόστος ολοκλήρωσης των τεχνολογιών αυτών στο μικρότερο δυνατό χρονικό διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής το αμερικανικό Ναυτικό διαθέτει 341 μαχητικά F-18E/-F Super Hornet ενώ έχει παραλάβει και οκτώ αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου EA-18G Growler.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του εν λογω προγράμματος αφενός θα μειώσει το λειτουργικό κόστος των μαχητικών του τύπου, θα αυξήσει την εμβέλεια τους, όπως και τον χρόνο παραμονής τους στον αέρα.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr