Αυστραλός πιλότος πετά με F-22A Raptor
Ένας πιλότος μαχητικών της βασιλικής αυστραλιανής Αεροπορίας από την 90 Μοίρα Μαχητικών Εκστρατείας είχε την...
Ένας πιλότος μαχητικών της βασιλικής αυστραλιανής Αεροπορίας από την 90 Μοίρα Μαχητικών Εκστρατείας είχε την… Ένας πιλότος μαχητικών της βασιλικής αυστραλιανής Αεροπορίας από την 90 Μοίρα Μαχητικών Εκστρατείας είχε την ευκαιρία να πετάξει με το κορυφαίο μαχητικό της αμερικανικής Αεροπορίας, το F-22 Raptor, στο πλαίσιο προγράμματος ανταλλαγής πιλότων.
Ο μοίραρχος (O-4) Μάθιου Χάρπερ ήταν ο τυχερός Αυστραλός πιλότος, ο οποίος ξεκίνησε την μετάθεσή του στην συγκεκριμένη μοίρα από το 2008, ενώ θα παραμείνει σε αυτήν για 3 χρόνια.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει υπάρξει σημαντικό μέρος των στρατιωτικών σχέσεων μεταξύ των δυο χωρών, και σύμφωνα με τον Χάρπερ, χρονολογείται από τον Β’ ΠΠ, όταν αμερικανοί πιλότοι πήγαιναν στην Ευρώπη για να ενισχύσουν τον αεροπορικό αγώνα πετώντας μαχητικά πριν καν μπουν οι ΗΠΑ στον πόλεμο.
Το πρόγραμμα είναι διμερές και αντίστοιχα, πληρώματα της αμερικανικής Αεροπορίας, μετατίθενται σε μοίρες της αυστραλιανής Αεροπορίας που πετούν το F/A-18C/D.
Αυστραλοί πιλότοι έχουν πετάξει με F/A-18A-F του αμερικανικού Ναυτικού, F-15C-E και F-16Α-Β της αμερικανικής Αεροπορίας και πλέον και F-22. Αν και το πρόγραμμα ανταλλαγής πιλότων έχει διαρκέσει χρόνια ολόκληρα, ο μοίραρχος Χάρπερ είναι ο πρώτος και ο μόνος Αυστραλός πιλότος που έχει πιστοποιηθεί σε μοίρα F-22.
Όπως είναι ευνόητο, ο Χάρπερ έμεινε εκστασιασμένος από την επαφή του με το Raptor, πράγμα φυσιολογικό για έναν πιλότο που μέχρι πρότινος πετούσε με F-18C. Χαρακτηριστικά, δήλωσε τα εξής: «Το F-22 είναι ένα αεροσκάφος φαινόμενο. Συνδυάζει τις δυνάμεις του stealth, του supercruise, της κατευθυνόμενης ώσης, των ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών και της σύντηξης δεδομένων παρέχοντας στον πιλότο ξεκάθαρη εικόνα της τακτικής κατάστασης, δίνοντας την δυνατότητα έτσι να λαμβάνουν έξυπνες τακτικές αποφάσεις. Είναι το πλέον περιζήτητο μαχητικό στον κόσμο και μια πτήση με αυτό είναι πρωτοφανής εμπειρία.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την τυποποίησή του στο F-22, ο Χάρπερ εκπαιδεύθηκε αποκλειστικά σε εξομοιωτή, καθώς όπως είναι γνωστό, δεν έχει αναπτυχθεί διθέσια εκπαιδευτική έκδοση του F-22.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr