Η πρώτη κάθετη πτήση αιώρησης του F-35B, της έκδοσης κάθετης από/προσγείωσης (STOVL) του F-35, αναμένεται…

Η πρώτη κάθετη πτήση αιώρησης του F-35B, της έκδοσης κάθετης από/προσγείωσης (STOVL) του F-35, αναμένεται πλέον τον Σεπτέμβρη, δηλαδή με καθυστέρηση έξι μηνών σε σχέση με ό,τι ήταν προγραμματισμένο, όπως αναφέρει ανταπόκριση του πρακτορείου Ρόιτερ από την διεθνή σύνοδο Navy League Sea Air Space.

Η πρώτη πτήση αρχικά ήταν προγραμματισμένη για τον Μάρτιο, ενώ μέχρι στιγμής το πρωτότυπο του F-35B έχει πετάξει μεν αλλά με την συμβατική μέθοδο δε.

Σύμφωνα με την ανταπόκριση του πρακτορείου, που επικαλείται δηλώσεις του διαχειριστή προγράμματος F-35 για το αμερικανικό Ναυτικό πλοίαρχο Ουέιντ Κνούντσον, το έκδοχο STOVL έχει ολοκληρώσει ελεγχόμενες δοκιμές αιώρησης και κάθετης προσγείωσης, και θα επανέλθει στις πτητικές δοκιμές το καλοκαίρι, ενώ θα ακολουθήσει και η πρώτη πτήση STOVL τον Σεπτέμβρη.

Οι αιτίες για τις νέες καθυστερήσεις είναι η ανάγκη να επισκευαστεί ένας κινητήρας που παρουσίασε αστοχία στα πτερύγιά του, να αναβαθμιστεί το λογισμικό ελέγχου των ακροφυσίων, και η εξασφάλιση ότι και οι εννέα θυρίδες εισαγωγής αέρα ανοίγουν κανονικά την διάρκεια της λειτουργίας STOVL.

Σύμφωνα με ανταπόκριση της ιστοσελίδας DoD Buzz από την ίδια σύνοδο, το F-35Β αντιμετωπίζει και σοβαρά προβλήματα βάρους, όντας υπέρβαρο κατά περίπου 1.500 κιλά. Φαίνεται όμως ότι αυτό δεν είναι πλέον πρόβλημα διότι κατά τις ελεγχόμενες δοκιμές, φάνηκε ότι ο κινητήρας τελικά αποδίδει περισσότερη ώση από ό,τι αρχικά αναμενόταν, σύμφωνα με τον Κνούντσον περί τις 300 με 500 λίβρες επιπλέον.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ