Προώθηση του J-10A και στην Αίγυπτο
«Σιγή ιχθύος» τηρούν ρωσικές βιομηχανικές πηγές για το ενδεχόμενο κινεζικών εξαγωγών του μαχητικού J-10A με
«Σιγή ιχθύος» τηρούν ρωσικές βιομηχανικές πηγές για το ενδεχόμενο κινεζικών εξαγωγών του μαχητικού J-10A με
«Σιγή ιχθύος» τηρούν ρωσικές βιομηχανικές πηγές για το ενδεχόμενο κινεζικών εξαγωγών του μαχητικού J-10A με ρώσικους κινητήρες AL-31F. Η Κίνα έχει αναπτύξει έναν εγχώριο κινητήρα για το μαχητικό, τον Taihang που όμως φέρεται να έχει ανεπαρκείς επιδόσεις προς το παρόν.
Προς το παρόν, εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρείας Liming Motor αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις επιδόσεις του κινητήρα, ενώ είναι άγνωστο αν η Κίνα θα τον προωθήσει στις διεθνείς αγορές ως πακέτο με το J-10A, την στιγμή που τον έχει απορρίψει για τα μαχητικά του τύπου που προορίζονται για την κινέζική Αεροπορία.
Σύμφωνα με κινέζικες στρατιωτικές πηγές, η Κίνα προωθεί τώρα την πώληση του J-10A και στην Αίγυπτο, αλλά προς το παρόν φαίνεται ότι δεν υπάρχουν πιο συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις. Η Αίγυπτος υπήρξε μείζων πελάτης ρωσικού στρατιωτικού υλικού στο παρελθόν πλην μετά την πολιτική στροφή στην δεκαετία του ’70, η χώρα δεν προμηθεύεται πλέον παρά ανταλλακτικά.
Από την άλλη πλευρά, το Πακιστάν για παράδειγμα ουδέποτε υπήρξε σημαντικός αγοραστής ρωσικών μαχητικών και έτσι η Ρωσία δεν είχε τελικά αντίρρηση στην χρήση ρωσικού κινητήρα στα νέα μαχητικά JF-17 που ανέπτυξε από κοινού με την Κίνα. Για το Πακιστάν πιθανόν να ισχύσει το ίδιο όσον αφορά το J-10A.
Η βασική (baseline) τιμή του J-10A αναφέρεται από τις ίδιες κινεζικές πηγές στα 29,3 εκατομμύρια δολάρια. Η Κίνα το προωθεί ως επί το πλείστον σε πετρελαιοπαραγωγές χώρες ως υλικό αντάλλαγμα για την εξασφάλιση αδειών εκμετάλλευσης φυσικών πόρων.
Παρόμοιο θέμα με αποδέσμευση ξένων συστημάτων υπάρχει και στην δύση, όπου η ύπαρξη αμερικανικού κινητήρα στο σουηδικό μαχητικό JAS-37 Viggen απέτρεψε την πώληση μεγάλου αριθμού μαχητικών του τύπου στην Ινδία την δεκαετία του ’80, που τελικά κατέληξε στο Jaguar.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr