H συμμετοχή της 347Μ στο TLP
ΕΛΛΗΝΙΚΑ F-16 ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
![H συμμετοχή της 347Μ στο TLP](https://www.defencenet.gr/wp-content/uploads/2013/02/11/TLP2.jpg)
Επιτυχημένη ήταν για μια ακόμη φορά η παρουσία της ΠΑ σε μια από τις μεγαλύτερες ασκήσεις του ΝΑΤΟ. Όπως είχαμε γράψει φέτος ήταν σειρά της 347 Μοίρας με έδρα την 111 Πτέρυγα Μάχης να συμμετέχει στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2013 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην Αεροπορική Βάση Albacete στην Ισπανία.
Για το σκοπό αυτό μεταστάθμευσαν από την Αεροπορική Βάση Νέας Αγχιάλου τέσσερα αεροσκάφη F-16C/D Block 50 Fighting Falcon, τα οποία αναχώρησαν τη Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου, και παρέμειναν στην Ισπανία έως και την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013.
Η συμμετοχή της ΠΑ σε διεθνείς ασκήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς προσφέρει σημαντική εμπειρία σε νατοϊκές επιχειρήσεις και διαδικασίες, ενώ αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία, ποιοτικής εκπαίδευσης για τους έλληνες ιπτάμενους.
Παράλληλα αποκομίζονται διδάγματα τα οποία μεταφέρονται στην Ελλάδα και αποτελούν αποτέλεσμα επεξεργασίας, προκειμένου τα συμπεράσματα να ενσωματωθούν στις επιχειρησιακές τακτικές ενώ σημαντική είναι η εμπειρία που μεταλαμπαδεύουν οι εκπαιδευόμενοι όταν επιστρέψουν στους συναδέλφους τους.
Σκοπός του προγράμματος TLP είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μικτών σχηματισμών (COMAO), καθώς και η εξοικείωση και η συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα και διαδικασίες.
Οι χειριστές της 347Μ όπως είναι γνωστό πετάνε σε αποστολές αναχαίτησης με ειδικό ρόλο τη νυχτερινή κρούση. Στο TLP είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν τις ικανότητες τους πετώντας σε μικτές αεροπορικές επιχειρήσεις με άλλα μαχητικά του ΝΑΤΟ.
Σημειώνεται ότι η 347Μ είναι η πρώτη από τις δύο Μοίρες της ΠΑ, η οποία απέκτησε και χρησιμοποιεί επιχειρησιακά το σύστημα νυχτερινής ναυτιλίας και κρούσης LANTIRN χάρις το οποίο μπορεί να εκτελεί χαμηλή πτήση και σκόπευση ακριβείας κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Τα αεροσκάφη που μετέβησαν στο TLP μονοθέσια F-16C και διθέσιο F-16D έφεραν συστήματα LANTIRN με τα οποία πέταξαν σε αποστολές κρούσης συμμετέχοντας με μαχητικά αεροσκάφη άλλων χωρών σε μικτά πακέτα κρούσης COMMAO.
Το LANTIRN αποτελείται από το ατρακτίδιο ναυτιλίας AN/AAQ-13 και σκόπευσης AN/AAQ-14, ενώ είναι εφικτή η μεμονωμένη χρήση τους εφόσον υπάρξει η συγκεκριμένη απαίτηση
Σε συνεργασία με το σύστημα LANTIRN, τα F-16 της 347Μ είχαν τη δυνατότητα κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο TLP να πετύχουν πλήγματα με χειρουργική ακρίβεια ημέρα ή νύχτα εναντίον στόχων υψηλής αξίας!
Τα μαχητικά της 347Μ συνεργάστηκαν στο πλαίσιο του TLP με μαχητικά συμμαχικών χωρών συμπεριλαμβανομένων Eurofighter Typhoon από Ισπανία, Βρετανία και τη Γερμανία, F-16A/B MLU από το Βέλγιο, τη Δανία, Tornado IDS και Eurofighter Typhoon από την Ιταλία, αμερικανικά F-15E και F-16C/D από της USAFE καθώς επίσης μαχητικά Mirage 2000D και Rafale από τη Γαλλία.
Η παρουσία της ΠΑ στο TLP έχει ξεχωρίσει τα τελευταία χρόνια, δικαιώνοντας την επιλογή της ηγεσίας της ΠΑ να καθιερώσει τη συμμετοχή ελληνικών μαχητικών σε διεθνείς ασκήσεις.
Απτή απόδειξη, η ανάδειξη ελλήνων χειριστών που κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις αξιολόγησης, φανερώνοντας – ιδίως στο εξωτερικό – το υψηλό επίπεδο εκπαιδεύσεως!
Και μάλιστα σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες αξιολόγησης, σε σύνθετες αεροπορικές επιχειρήσεις, με νατοϊκά στάνταρ που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για το τι είναι ικανοί να πετύχουν οι έλληνες χειριστές ακόμη και στα πλέον δύσκολα σενάρια αεροπορικών επιχειρήσεων!
347Μ «Περσέας»
Αρχικά η 347 Μοίρα Βομβαρδισμού συγκροτήθηκε στις 10 Ιουνίου 1977 ως πυρήνας στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα με αεροσκάφη A-7Corsair και οριστική έδρα την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.
Την 7η Ιουλίου 1997 μετά από απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου, η 347 Μοίρα συγκροτήθηκε και οργανώθηκε εκ νέου, στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Νέα Αγχίαλο με αεροσκάφη F-16 Block 50 Fighting Falcon. Με τα νέα μαχητικά η 347Μοίρα απόκτησε δυνατότητα αποστολών διπλού ρόλου, δηλαδή Διώξεως Βομβαρδισμού και Αναχαίτισης.
Το προσωπικό που επάνδρωσε την 347Μ προήρθε από τις δύο ήδη υπάρχουσες Μοίρες αεροσκαφών F-16 Block 30, την 330Μ και την 346Μ. Ο αρχικός πυρήνας των Ιπταμένων αλλά και των τεχνικών, εκπαιδεύθηκαν στις Η.Π.Α στα νέα συστήματα υψηλής τεχνολογίας, που ενσωμάτωνε το νέο οπλικό σύστημα. Ειδικά για τους Ιπταμένους σημειώνεται ότι οκτώ ακολούθησαν πρόγραμμα εκπαίδευσης εδάφους και αέρος στο σύστημα χαμηλής ναυτιλίας και σκόπευσης (LANTIRN), στην αεροπορική βάση LUKE της Αριζόνα, αποτελώντας τον αρχικό πυρήνα Ιπταμένων της 347Μ.
Τον Ιανουάριο του 1998, η 347Μ αξιολογήθηκε από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας με επιτυχία και ανέλαβε τον επιχειρησιακό της ρόλο σε αποστολές αέρος – εδάφους, αέρος – αέρος και στις αποστολές νυκτερινής κρούσης με το σύστημα LANTIRN.
Αποστολή της Μοίρας είναι η διατήρηση υψηλής επιχειρησιακής ετοιμότητας για την ανάληψη επιθετικών επιχειρήσεων όποτε απαιτηθεί σύμφωνα με τα υπάρχοντα εθνικά και νατοϊκά σχέδια.
Το 2003 η δύναμη πυρός της 347Μ αυξήθηκε σημαντικά με την παραλαβή νέων έξυπνων όπλων αποτελούμενων από βόμβες με κατεύθυνση laser και βλημάτων τύπου AGM-56G Maverick.
Παράλληλα το Δεκέμβριο του 2005 η Μοίρα αξιολογήθηκε επιτυχώς από το ΝΑΤΟ στο πλαίσιο της συνολικής αξιολόγησης της 111ΠΜ, πετυχαίνοντας άριστη βαθμολογία.
Σήμερα η δυναμική παρουσία της 347Μοιρας, στον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου, σε συνδυασμό με την ικανότητά να επιχειρεί σε ρόλο κρούσης ημέρα, αλλά ειδικά τη νύχτα, την κάνουν να ξεχωρίζει κάνοντας το προσωπικό της να νιώθει υπερήφανο που υπηρετεί σ’ αυτήν.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr