Ιαπωνία: Το 2011 η παραγγελία μαχητικών
Σε μια κίνηση που εξυπηρετεί την αμερικανική Lockheed Martin αλλά και την προσπάθεια του Τόκιο να αποκτήσει το μαχητικό που επιθυμεί, Ιάπωνες αξιωματούχοι διέρρευσαν ότι η χώρα τους θα καθυστερήσει την παραγγελία για το νέο μαχητικό τουλάχιστον μέχρι την άνοιξη του 2011.
Σε μια κίνηση που εξυπηρετεί την αμερικανική Lockheed Martin αλλά και την προσπάθεια του Τόκιο να αποκτήσει το μαχητικό που επιθυμεί, Ιάπωνες αξιωματούχοι διέρρευσαν ότι η χώρα τους θα καθυστερήσει την παραγγελία για το νέο μαχητικό τουλάχιστον μέχρι την άνοιξη του 2011.
Σε μια κίνηση που εξυπηρετεί την αμερικανική Lockheed Martin αλλά και την προσπάθεια του Τόκιο να αποκτήσει το μαχητικό που επιθυμεί, Ιάπωνες αξιωματούχοι διέρρευσαν ότι η χώρα τους θα καθυστερήσει την παραγγελία για το νέο μαχητικό τουλάχιστον μέχρι την Άνοιξη του 2011.
Εκ πρώτης όψεως η κίνηση αυτή εξυπηρετεί την αμερικανική Lockheed Martin κυρίως όσων αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης του F-35 Lightning II, που αναμένεται να είναι υποψήφιο στον διαγωνισμό του προγράμματος F-X, με σκοπό την αντικατάσταση των Phantom F-4EJ Kai.
Άλλα αεροσκάφη που φαίνεται ότι θα διεκδικήσουν το διαγωνισμό είναι το F/A-18E/F Super Hornet της Boeing και το F-15FX Eagle της ίδιας εταιρίας, με βασικούς αντιπάλους τα ευρωπαϊκά EF-2000 Typhoon (Eurofighter) και το Rafale της γαλλικής Dassault.
Ωστόσο, φαίνεται πως η συγκεκριμένη απόφαση υπαγορεύεται και από την επιθυμία της Ιαπωνίας να εξαντλήσει τις πιθανότητες προμήθειας του F-22 Raptor, επίσης της Lockheed Martin, που φαίνεται πως αποτελεί τη βασική της επιλογή.
Αυτό επιβεβαίωσε με δηλώσεις του και ο Ιάπωνας υπουργός Άμυνας, Γιασουκάζου Χαμάντα, ο οποίος σε έναν έμμεσο εκβιασμό στους Αμερικανούς ανέφερε ότι σε περίπτωση που δεν αποδεσμευθεί το F-22, η επιλογή του F-35 δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αφού θα εξεταστούν και άλλες υποψηφιότητες…
Οι περικοπές στο αμερικανικό πρόγραμμα που εξαγγέλθηκαν πρόσφατα από τον υπουργό Άμυνας Ρόμπερτ Γκέιτς και η αντίδραση τμήματος του Κογκρέσου, δείχνει να ανοίγει «παράθυρο ευκαιρίας» για την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης, η οποία θα βασίζεται στην αποδέσμευση κάποιας εξαγωγικής έκδοσης του αεροσκάφους σε χώρες-συμμάχους των ΗΠΑ, όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία, το Ισραήλ, ακόμη και η Σιγκαπούρη που έχουν διαμηνύσει ένα καταρχήν ενδιαφέρον για το αεροσκάφος.
Τα χρήματα που θα εξασφαλίζονταν θα μείωναν την τιμή μονάδας του πανάκριβου αεροσκάφους, δεδομένο που θα δημιουργούσε περιθώρια αύξησης του αριθμού των παραγγελιών που θα προορίζονταν για την αμερικανική Αεροπορία (USAF).