Εκτός της ζώνης ευθύνης του ελληνικού συστήματος έρευνας και διάσωσης ήταν το ατύχημα με τα δύο πλοία με σημαία Γερμανίας και Μάλτας που συγκρούστηκαν προχθές το βράδυ στο βορειοανατολικό Αιγαίο. Αυτό υποστηρίζουν πηγές του ΓΕΑ, το οποίο διέθεσε ένα ελικόπτερο Super Puma στην αποστολή.

Τα ελληνικά μέσα, πλωτά και αεροπορικά έσπευσαν στην περιοχή, μετά από σήμα του Κέντρου έρευνας και διάσωσης, αλλά όταν έφτασαν κοντά στο σημείο του ατυχήματος και ενώ είχαν σπεύσει και τουρκικά μέσα, δέχθηκαν εντολή να αποχωρήσουν.

Οπωσδήποτε τίθενται κάποια ερωτήματα ως προς την ζώνη ευθύνης, αφού σε ότι αφορά την Ελλάδα συμπίπτει με τα όρια του FIR Αθηνών και το ατύχημα (18,5 μίλια από την Λήμνο και 12,5 μίλια από την Τένεδο) δεν δείχνει να βρίσκεται εκτός των ορίων του FIR Αθηνών. Εν πάση περιπτώσει από ελληνικής πλευράς δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα.

Σε σχετικό ερώτημα του www.defencenet.gr, πηγές του ΓΕΑ ανέφεραν ότι “Έσπευσε στην περιοχή ελικόπτερο Super Puma, σε εκτέλεση σχετικής διαταγής και αποχώρησε πάλι σε εκτέλεση σχετικής διαταγής. Ούτως ή άλλως την ευθύνη για τον χειρισμό ναυτικών ατυχημάτων με ΦΕΚ του 1993 την έχει το Λιμενικό και μόνο αεροπορικών η Πολεμική Αεροπορία”.

Επίσης οι Έλληνες πιλότοι χαρακτηρίζουν “μυθεύματα” τα όσα γράφει σήμερα τουρκική εφημερίδα περί “χρήσης προβολέων με τα οποία φώτιζαν τα τουρκικά σκάφη” και ότι “άνοιξαν διάλογο με τους Τούρκους”.

Πληροφορίες του www.defencenet.gr, αναφέρουν ότι τα ελληνικά εναέρια μέσα έφτασαν στο απώτατο ανατολικό άκρο του FIR Αθηνών και βάσει των στοιχείων του FLIR, τα σκάφη που είχαν συγκρουστεί βρισκόντουσαν 1,8 μίλια ανατολικότερα, άρα εκτός ζώνης ευθύνης μας.

Πάντως το ερώτημα παραμένει, έστω για το Λιμενικό και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας: Ποιά ήταν η ακριβής περιοχή του ατυχήματος;

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ