Πιθανοί Εξαγωγικοί Πελάτες για το E-2 Hawkeye
Δύο χώρες, η Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) αποτελούν τους πιο πιθανούς πελάτες για την τελευταία έκδοση του αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου E-2 Hawkeye.
Δύο χώρες, η Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) αποτελούν τους πιο πιθανούς πελάτες για την τελευταία έκδοση του αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου E-2 Hawkeye.
Σύμφωνα με πηγές της κατασκευάστριας Northrop Grumman επίκειται η έκδοση μίας αίτησης για προσφορές (RFP: Request For Proposal) από τα ΗΑΕ στο εγγύς μέλλον, ενώ η τελική απόφαση αναμένεται περί τα μέσα του 2007. Αντίθετα η απόφαση για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον εξοπλισμό του Ινδικού ναυτικού και της ακτοφυλακής εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να ωριμάσει και δεν έχουν ανακοινωθεί συγκεκριμένες ημερομηνίες ή πιθανά χρονοδιαγράμματα. Πάντως έχει ήδη αποφασιστεί το E-2 Hawkeye να μετατραπεί από ένα ειδικής χρήσης πλήρως στρατιωτικών προδιαγραφών σύστημα σε ένα «ανοικτής» αρχιτεκτονικής συμβατό με τα διαθέσιμα στην αγορά «εμπορικού» τύπου ηλεκτρονικά (COTS: Commercial of the shelf). Με αυτό τον τρόπο η Northrop Grumman ευελπιστεί ότι θα αξιοποιήσει πλήρως τις νέες τεχνολογίες που καθίστανται διαθέσιμες ικανοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις αυξημένες επιχειρησιακές απαιτήσεις των χρηστών με το μικρότερο δυνατό κόστος. Άλλη μία μετεξέλιξη του Hawkeye θα είναι η μέσω αναβαθμισμένων ζεύξεων δεδομένων που θα διασυνδέσουν το ραντάρ και τους λοιπούς αισθητήρες του συστήματος με άλλους αισθητήρες, όπλα και κέντρα διοίκησης, μετατροπή του σε κόμβο μίας δικτυοκεντρικής δύναμης. Τρίτη προτεραιότητα αποτελεί η απόκτηση δυνατότητας συμμετοχής στην άμυνα κατά βλημάτων cruise που συνδέεται άμεσα με την έκδοση E-2D Advanced Hawkeye που βρίσκεται τώρα υπό ανάπτυξη. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας έκδοσης –D είναι η χρησιμοποίηση του ραντάρ Lockheed Martin AN/APY-9, που λειτουργεί στα UHF και προσφέρει αυξημένη εμβέλεια και επιδόσεις. Η νέα έκδοση θα είναι επίσης ικανή για εναέριο ανεφοδιασμό, ικανότητα που μέχρι σήμερα διέθεταν μόνο τα Hawkeye της Ισραηλινής αεροπορίας, που τελικά μεταπωλήθηκαν στο Μεξικό. Η πρώτη πτήση του E-2D αναμένεται το 2007, και η παράδοση του πρώτου από τα 75 αεροσκάφη που έχουν παραγγελθεί συνολικά από το Αμερικανικό ναυτικό περί το 2011. Προς το παρόν η συγκεκριμένη έκδοση δεν διατίθεται προς εξαγωγή, αλλά μελετάται η ανάπτυξη μίας «εξαγώγιμης» παραλλαγής της. Τα αεροσκάφη που θα προταθούν στην Ινδία και τα ΗΑΕ θα είναι της έκδοσης E-2C Hawkeye αναβαθμισμένα όμως στο επίπεδο Hawkeye 2000. Σημειώνεται ότι περισσότερα από 100 Hawkeyes διαφόρων εκδόσεων βρίσκονται σε υπηρεσία στο Αμερικανικό και το Γαλλικό ναυτικό, στην Αίγυπτο, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊβάν και την Ιαπωνία.