Παραδόθηκε το πρώτο Rafale F3 στο γαλλικό Ναυτικό
Το πρώτο Rafale M της έκδοσης F3 παραδόθηκε επίσημα στο γαλλικό Ναυτικό στις εγκαταστάσεις της Dassault Aviation στο Μερινιάκ, κοντά στο Μπορντώ.
Το
πρώτο Rafale M της έκδοσης F3 παραδόθηκε επίσημα στο γαλλικό Ναυτικό
στις εγκαταστάσεις της Dassault Aviation στο Μερινιάκ, κοντά στο
Μπορντώ.
Το πρώτο Rafale M της έκδοσης F3 παραδόθηκε επίσημα στο γαλλικό Ναυτικό στις εγκαταστάσεις της Dassault Aviation στο Μερινιάκ, κοντά στο Μπορντώ.
Συγκεκριμένα, στις 4:30 το μεσημέρι της 2ας Ιουλίου, ένα ναυτικό Rafale με αριθμό σειράς 27 προσγειώθηκε στη ναυτική βάση Μον ντε Μαρσάν στη νοτιοδυτική Γαλλία, ολοκληρώνοντας την πτήση μετάβασης από το Μερινιάκ όπου κατασκευάστηκε.
Το συγκεκριμένο, αν και όμοιο εξωτερικά με τα τα υπόλοιπα Rafale, ήταν το πρώτο που κατασκευάστηκε εξαρχής στο πρότυπο F3, που είναι το πλέον προηγμένο σε υπηρεσία με τις γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Στο πρότυπο F3, το Rafale θα φτάσει στην πλήρη του ωριμότητα, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία. H πιστοποίηση του προτύπου είχε ολοκληρωθεί πριν περίπου ένα χρόνο, όπως είχαμε αναφέρει σχετικά.
Είναι εξοπλισμένο με τα τελευταία ψηφιακά συστήματα, που αντικαθιστούν προγενέστερα αναλογικά, όπως τον καταγραφέα βίντεο.
Αλλά η κύρια διαφορά είναι ότι το πρότυπο F3 θα μπορεί επιτέλους να μεταφέρει προηγμένους αισθητήρες όπως το νέο ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης RBE-2 AE, που θα βελτιώσει τις ακτίνες αποκάλυψης στόχων.
Επιπλέον, θα εγκατασταθεί και νέο εμπρόσθιο ηλεκτροοπτικό σύστημα θερμικής κάμερας, που θα επιτρέψει παθητικό εντοπισμό στόχων σε μεγάλες αποστάσεις.
Μεταξύ άλλων, στη νεότερη έκδοση F3, είναι πιστοποιημένο στην μεταφορά του αντιπλοϊκού πύραυλου ΑΜ-39 Exocet, με την οποία μέχρι πρότινος ήταν επιφορτισμένα τα Super Etenard Modernises (SEM).
Τα ναυτικά Rafale έχουν ήδη αυτήν την δυνατότητα, αλλά αναλάμβαναν μόνο αποστολές αεράμυνας στόλου. Πάντως τα επόμενα χρόνια τα SEM θα αποσυρθούν σταδιακά από την υπηρεσία.
Η νέα αυτή έκδοση έχει τις ίδιες βασικές επιχειρησιακές ικανότητες με τα προηγούμενα αεροσκάφη με αριθμούς σειράς M11 έως M26, που παραδόθηκαν στο γαλλικό Ναυτικό στο διάστημα μεταξύ 2006 έως 2008 και τα οποία περνούν από πρόγραμμα αναβάθμισης στη ναυτική βάση στο Ιστρές (για τα πρώτα έξι) και στο Λαντιβιζιώ αντίστοιχα για τα υπόλοιπα, προκειμένου να ομογενοποιηθεί ο στόλος.
Το νεότερο αυτό αεροσκάφος M27, είναι το πρώτο από τα 12 αεροσκάφη που θα παραδοθούν στο γαλλικό ναυτικό μεταξύ 2009 και 2014.
Προς το παρόν έχει ήδη παραδοθεί στο Κέντρο Υποδοχής και Δοκιμών Ναυτικής Αεροπορίας (détachement centre d’expérimentations pratiques et de réception de l’aéronautique navale -CEPA) στο Μον ντε Μαρσάν για στρατιωτικές δοκιμές που θα διεξαχθούν σε συνεργασία με την γαλλική Αεροπορία, που και αυτή με την σειρά της θα παραλάβει αεροσκάφη F3.
Πάντως τα πρώτα αεροσκάφη του προτύπου F1 που παραδόθηκαν στο γαλλικό Ναυτικό, αποσύρθηκαν πρόωρα και τέθηκαν σε μακρά αποθήκευση, έως ότου έφτανε η ώρα να αναβαθμιστούν και αυτά στο πρότυπο F3, όπως είχαμε αναφέρει σχετικά.
Βέβαια, υπάρχει ένα ακόμα πρακτικό πρόβλημα. Αν και τα πρώτα αεροσκάφη Rafale M F3 είναι διαθέσιμα, δεν υπάρχει αεροπλανοφόρο σαν βάση επιχειρήσεων, αφού το Charles de Gaulle αποσύρθηκε εσπευσμένα για επισκευές, όπως έχουμε αναφέρει σχετικά.
Αναμένεται να επανέλθει τον Σεπτέμβρη. Τότε θα διεξάγει και μια σειρά δοκιμές στο σύστημα των καταπελτών, με αεροσκάφη σε πλήρη μετάκαυση.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr