Επιτυχεις δοκιμές της Paveway IV στο EF-2000 Typhoon
Μια κατευθυνόμενη βόμβα Paveway IV της αμερικανικής Raytheon αφέθηκε με επιτυχία από αεροσκάφος EF-2000 Typhoon στο πλαίσιο του προγράμματος δοκιμών μεταφοράς και άφεσης του εν λόγω όπλου.
Μια
κατευθυνόμενη βόμβα Paveway IV της αμερικανικής Raytheon αφέθηκε με
επιτυχία από αεροσκάφος EF-2000 Typhoon στο πλαίσιο του προγράμματος
δοκιμών μεταφοράς και άφεσης του εν λόγω όπλου.
Μια κατευθυνόμενη βόμβα Paveway IV της αμερικανικής Raytheon αφέθηκε με επιτυχία από αεροσκάφος EF-2000 Typhoon στο πλαίσιο του προγράμματος δοκιμών μεταφοράς και άφεσης του εν λόγω όπλου.
Μια κοινή ομάδα τεχνικών της Raytheon Systems Limited (RSL) και της BAE Systems Eurofighter Typhoon Integration συνεργάστηκαν για την επιτυχή διεξαγωγή του συγκεκριμένου όπλου, που συνδυάζει καθοδήγηση λέιζερ αλλά και μέσω του δορυφορικού συστήματος GPS για βολή με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
Συνολικά 15 αφέσεις βομβών του τύπου είναι σχεδιασμένες για το εγγύς μέλλον, ώστε να αξιολογηθεί η ικανότητα μεταφοράς και άφεσης σε όλο το φάκελο πτήσης του αεροσκάφους.
Οι αφέσεις αυτές είναι μέρους του συνεχιζόμενου προγράμματος αναβαθμίσεων Phase 1 του EF-2000 Typhoon.
Επιπλέον, στις 9 Ιουνίου, η ομάδα ολοκλήρωσε και τις δοκιμέως δονήσεων πυροβόλου, στις οποίες το αεροσκάφος έκανε βολή με το εσωτερικό του πυροβόλο MauserWerke BK-27 των 27 χλστ. μεταφέροντας παράλληλα και έξι αδρανείς βόμβες Paveway IV, εκ των οποίων οι τέσσερεις ενσωμάτωναν ειδικό εξοπλισμό καταγραφής δεδομένων κρούσεων και δονήσεων προκειμένου να αξιολογηθεί η επιχειρησιακή διαμόρφωση.
Οι δοκιμές αυτές δεν ήταν αρχικά σχεδιασμένες και χρειάστηκε επιπλέον προσπάθεια από την ομάδα τεχνικών προκειμένου να εκμεταλλευθούν την περίσταση και να ολοκληρώσουν και αυτές τις δοκιμές στο πλαίσιο της πιστοποίησης του όπλου.
Το αεροσκάφος δοκιμών ήταν το Ενόργανο Αεροσκάφος Παραγωγής (Instrumented Production Aircraft) Επτά και στις δοκιμές έφερε πλήρες οπλικό φορτίο και στους 13 φορείς του, ήτοι έξι βομβες Paveway IV, 6 πύραυλους αέρος-αέρος, 4 μέσης εμβέλειας και 2 μικρής καθώς και την κεντρική δεξαμενή καυσίμου.
Βέβαια με αυτήν την διαμόρφωση, το αεροσκάφος δεν φέρει ατρακτίδιο κατάδειξης στόχου, με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητη η συνδρομή και δεύτερου αεροσκάφους για την κατάδειξη, εκτός εάν η κατάδειξη γίνει από το πεζικό στο έδαφος με φορητούς καταδείκτες, ή αν η καθοδήγηση γίνει μέσω GPS.
Πάντως το αεροσκάφος θα μπορούσε να φέρει και ατρακτίδιο κατάδειξης, αφού έχει ήδη πιστοποιηθεί το Litening III, μόνο όμως στον κεντρικό φορέα, καταλαμβάνοντας την θέση της κεντρικής δεξαμενής, αφού μόνο σε αυτήν την θέση έχει πιστοποιηθεί προς το παρόν.
Επισημαίνεται ότι το εν λόγω όπλο έχει ήδη πιστοποιηθεί και στα Harrier GR9 της βασιλικής Αεροπορίας και, εσπευσμένα, και στα Tornado GR4.
Αμφότερα τα δυο αυτά αεροσκάφη έχουν χρησιμοποιηθεί ή χρησιμοποιούνται ακόμα με αυτό το όπλο στο Αφγανιστάν, όχι όμως και το EF-2000, αν και εξετάστηκε η αποστολή ορισμένων αεροσκαφών, για παροχή πυρών υποστήριξης στις συμμαχικές δυνάμεις.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr