Ασφάλεια πτήσεων: Μια άγνωστη έννοια στην Ινδία
ΡΕΚΟΡ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΝΔΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Συνολικά 34 μαχητικά αεροσκάφη MIG, δηλαδή το άθροισμα 2 Μοιρών έχασε η Αεροπορία της Ινδίας μέσα σε μια 5ετία.
Συγκεκριμένα όπως έγινε γνωστό από σχετική αναφορά που έγινε στο κοινοβούλιο της χώρας στα ατυχήματα αυτά σκοτώθηκαν 6 χειριστές και 5 πολίτες.
Οι αιτίες αποδίδονται σε τεχνικές αστοχίες αλλά και ανθρώπινα λάθη ενώ όπως τόνισε ο υπουργός Άμυνας της Ινδίας, ο αριθμός αφορά την περίοδο 2007 έως 2012.
Σημειώνεται ότι η Ινδία είναι μια χώρα με ιδιαίτερα βεβαρυμμένο ιστορικό αεροπορικών ατυχημάτων με τεράστιες απώλειες σε έμψυχο και άψυχο υλικό καθώς τα επίπεδα τεχνικής συντήρησης έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα χαμηλά με αποτέλεσμα τη δεκαετία του 2000 να σημειώνεται σχεδόν ένα ατύχημα ανά μήνα.
Μια άλλη αιτία επίσης είναι ότι ο στόλος αποτελούνταν από σοβιετικά μαχητικά πεπαλαιωμένα με το κορμό του στόλου να αποτελείται από Mig-21και Mig-23 Flogger τα οποία παρουσίαζαν χαμηλό βαθμό αξιοπιστίας ενώ τεχνολογικά ήταν παρωχημένα.
Με το γιγάντιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που έθεσε σε εφαρμογή η ινδική κυβέρνηση η Αεροπορία της χώρας εκσυγχρονίστηκε σταδιακά με την παραγγελία 50 SU-30MK Flanker to 1997, την οποία ακολούθησαν άλλες 3 συνολικά προμήθειες που θα ανεβάσουν τον αριθμό τους σε 222 μαχητικά.
Η αναβάθμιση της μαχητικής ισχύος με τα υπερσύγχρονα ρωσικά μαχητικά 4ης γενιάς συνοδεύτηκε από υποδομές και εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού, παρόλα αυτά μικρός αριθμός ατυχημάτων έχει συμβεί ακόμα και με Su-30 συνεχίζοντας τη κακή παράδοση που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια.
Το θέμα είχε πάντως αποτελέσει σημείο τριβής ανάμεσα στην Ινδία και την Ρωσία, όταν για πρώτη φορά πριν από μήνες η IAF είχε εγείρει ζήτημα σχεδιαστικού προβλήματος με τα «Flanker».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr