To Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει το ενδεχόμενο να
εγκαταλείψει την δέσμευσή του στην έκδοση κάθετης προσγείωσης F-35B
συγκεντρώνοντας την χρηματοδότηση μόνο στο συμβατικό F-35C για τον
εξοπλισμό των νέων αεροπλανοφόρων του Βασιλικού Ναυτικού.

To Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει την δέσμευσή του στην έκδοση κάθετης προσγείωσης F-35B συγκεντρώνοντας την χρηματοδότηση μόνο στο συμβατικό F-35C για τον εξοπλισμό των νέων αεροπλανοφόρων του Βασιλικού Ναυτικού.

 

Σύμφωνα με αναφορές στον βρετανικό Τύπο, σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας δεν αποκλείει το ενδεχόμενο αυτό για τον εξοπλισμό των δυο αεροπλανοφόρων.

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση ανάφερε τα εξής: «Για την μεγιστοποίηση της ευελιξίας που θα προσφέρουν τα αεροπλανοφόρα σε όλο το φάσμα της επιχειρησιακής τους ζωής, κατασκευάζονται με ένα προσαρμόσιμο σχέδιο που θα μπορεί να φιλοξενεί τόσο αεροσκάφη STOVL (κάθετης προσγείωσης) όσο και CV (συμβατικά). Η κλάση Queen Elizabeth είναι σχεδιασμένη γύρω από την επιχειρησιακή χρήση του κάθετης απογείωσης έκδοσης του Joint Strike Fighter και αυτή παραμένει η προτιμώμενη μας λύση για την εκπλήρωση της απαίτησης των ομάδων κρούσης αεροπλανοφόρων του Ηνωμένου Βασιλείου από κοινού μέσω της κλάσης αεροπλανοφόρων Queen Elizabeth και της Ικανότητας Ναυτικής Εναέριας Επιτήρησης.»

Σημειώνεται ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη παραγγείλει τρια αεροσκάφη F-35B για δοκιμές και επιχειρησιακή αξιολόγηση, αλλά σύμφωνα με πηγές του βρετανικού ΥΠΑΜ, παραμένει δυνατή μια ομάδα σκέψης εντός του υπουργείου, που θέλει τα νέα αεροπλανοφόρα να εξοπλίζονται με το έκδοχο αεροπλανοφόρων F-35C, με αναδιπλούμενες πτέρυγες, συμβατική προς/απογείωση και… χαμηλότερο κόστος.

Μια τέτοια επιλογή θα συνεπαγόταν μεταξύ άλλων και χαμηλότερο βιομηχανικό έργο για την βρετανική εταιρεία αεριοκινητήρων Rolls Royce, που είναι και ο πρωτεργάτης του μηχανισμού του ειδικού κινητήρας κάθετης απογείωσης του F-35B. 

 

Επιπλέον, μια τέτοια ενέργεια θα έκανε μεγάλη ζημιά στην εικόνα του προγράμματος, αν η ίδια η χώρα που εξαρχής ήταν πίσω από την συγκεκριμένη έκδοση, μαζί με τους Αμερικανούς Πεζοναύτες, εγκατέλειπε το «πνευματικό της παιδί».

Πάντως τα νέα αεροπλανοφόρα θα διαθέτουν εκ σχεδίασης καταπέλτες, που θα χρησιμοποιούνται ακόμα και από τα F-35B όταν πρέπει να απογειώνονται με πλήρες φορτίο. Συνεπώς, η αλλαγή της επιλογής στο F-35C θα ήταν πολύ απλή υπόθεση.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ