Ο πρώτος εναέριος ανεφοδιασμός του F-35 με το σύστημα καλάθου
Το F-35B με αριθμό σειράς BF-2, το δεύτερο F-35B δοκιμών, υπήρξε το πρώτο έκδοχο του F-35 που πραγματοποίησε με επιτυχία ανεφοδιασμό με το σύστημα καλάθου (probe-and-drogue), που είναι το προτιμώμενο σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού του αμερικανικού Ναυτικού και των Πεζοναυτών.
Το
F-35B με αριθμό σειράς BF-2, το δεύτερο F-35B δοκιμών, υπήρξε το πρώτο
έκδοχο του F-35 που πραγματοποίησε με επιτυχία ανεφοδιασμό με το
σύστημα καλάθου (probe-and-drogue), που είναι το προτιμώμενο σύστημα
εναέριου ανεφοδιασμού του αμερικανικού Ναυτικού και των Πεζοναυτών.
Το F-35B με αριθμό σειράς BF-2, το δεύτερο F-35B δοκιμών, υπήρξε το πρώτο έκδοχο του F-35 που πραγματοποίησε με επιτυχία ανεφοδιασμό με το σύστημα καλάθου (probe-and-drogue), που είναι το προτιμώμενο σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού του αμερικανικού Ναυτικού και των Πεζοναυτών.
Ο ανεφοδιασμός πραγματοποιήθηκε με αεροσκάφος KC-130J στην αεροπορική βάση του Ναυτικού στον Ποταμό Πατούξεντ του Μέριλαντ.
Και για το KC-130J βέβαια ήταν η πρώτη φορά που πραγματοποίησε μεταφορά καυσίμου σε αεροσκάφος F-35. Οι δοκιμές εναέριου ανεφοδιασμού με το F-35A έγιναν με αεροσκάφος KC-135 ενώ μέχρι σήμερα, το πρώτο F-35A έχει παραλάβει περίπου 110.000 λίβρες καυσίμου κατά την διάρκεια δοκιμών.
Με το σύστημα Probe-and-drogue, ένα ακροσωλήνιο μεταφοράς καυσίμου με ένα είδος καλαθοειδούς δαγκάνης στην άκρη του, ενώνεται με ένα άλλο σωλήνα ανεφοδιασμού στο αεροσκάφος, που στην περίπτωση του F-35B και F-35C βρίσκεται δεξιά του πιλοτηρίου και είναι βέβαια πτυσσόμενος.
Το αμερικανικό Ναυτικό και οι Πεζοναύτες, καθώς και οι Αεροπορίες αρκετών άλλων χωρών, προτιμούν το συγκεκριμένο σύστημα, ενώ η αμερικανική Αεροπορία προτιμά το σύστημα μπούμας, όπου ένα ακροσωλήνιο ενώνεται με μια ειδική υποδοχή στο αεροσκάφος για την μεταφορά καυσίμου.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ταχύτερη μεταφορά καυσίμου, αλλά μπορεί να ανεφοδιαστεί μόνο ένα αεροσκάφος την φορά.
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr