Ημέρα πένθους για την Πολεμική Αεροπορία και την χώρα σήμερα, καθώς τραγικό θάνατο βρήκε ο ο χειριστής του πυροσβεστικού αεροσκάφουςPZL-18 Dromader που συμμετείχε σε επιχείρηση πυρόσβεσης στην Κεφαλονιά.

Ανανέωση, 2:

Η κηδεία του Σμήναρχου Κωτούλα (Ι) Στέργιου θα γίνει αύριο στις 17.45 από τον Ιερό Ναό του Κοιμητηρίου Παπάγου.

Ανανέωση:

Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Πολεμική Αεροπορία πριν λίγο σχετικά με το θέμα αναφέρει τα εξής:

«Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι, σήμερα Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009 και ώρα 12:54, κατέπεσε αεροσκάφος τύπου PZL, στην περιοχή Κατελειό Αργοστολίου, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης.

Στο δυστύχημα έχασε τη ζωή του, κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, ο 55 ετών Σμήναρχος (Ι) Κωτούλας Στέργιος, έγγαμος και πατέρας 2 παιδιών. Η συνολική πτητική του εμπειρία ήταν 4.025 ώρες πτήσης σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες στα αεροσκάφη PZL.

Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ’ αριθμ. 1122, πολωνικής προέλευσης, με έτος κατασκευής και άφιξης στην Ελλάδα το 1983 και το οποίο είχε συμπληρώσει 4.733 ώρες πτήσεως.

Για την διερεύνηση του ατυχήματος συστάθηκε επιτροπή από εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.»

_________________________________

Ημέρα πένθους για την Πολεμική Αεροπορία και την χώρα σήμερα, καθώς τραγικό θάνατο βρήκε ο χειριστής πυροσβεστικού αεροσκάφους PZL M-18B Dromader που συμμετείχε σε επιχείρηση πυρόσβεσης στην Κεφαλονιά.

Το αεροσκάφος κατέπεσε περίπου στις 12.45 μ.μ. στη θάλασσα (σ.σ. σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες, η συντριβή έγινε στην ξηρά), 12 ναυτικά μίλια δυτικά της Κεφαλονιάς.

Ο χειριστής του εντοπίστηκε και ανασύρθηκε νεκρός.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μοιραίο PZL επρόκειτο να πραγματοποιήσει μια ακόμα ρίψη σε μαινόμενη πυρκαγιά στο νησί.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη επιχειρούσαν από το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, όπου η 117 ΠΜ είναι η προκεχωρημένη βάση τους.

Το αεροσκάφος επιχειρούσε μαζί με ένα ακόμη στην προσπάθεια να κατασβέσουν πυρκαγιά στο χωριό Κατσέλι, κοντά στο Αργοστόλι.

Σχετικά με το PZL M-18B:

Στα χρόνια του ψυχρού πολέμου, η ΠΑ ήταν η μοναδική αεροπορία του ΝΑΤΟ που διέθετε στο δυναμικό της κάποια αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν σε χώρα του Ανατολικού συνασπισμού.Αυτά δεν ήταν μαχητικά, αλλά αεροσκάφη αγροτικών εφαρμογών Πολωνικής κατασκευής PZL (Mielec) M-18.

Τριάντα αγοράστηκαν μεταξύ Μαρτίου ’83 και Ιανουαρίου ’84 με πολύ ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής. Από τότε υπηρετούν στην 359 ΜΑΕΔΥ με αποστολή αεροψεκασμούς και πυρόσβεση. Σήμερα ο ρόλος τους έχει επικεντρωθεί στην πυρόσβεση, μετά τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στους αεροψεκασμούς για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος.

Ως πυροβεστικό το PZL είναι κατάλληλο για τη μορφολογία του ελληνικού εδάφους καθώς μπορεί να προσεγγίσει δύσβατες ορεινές εκτάσεις με κλίσεις έως και 60%. Μπορεί να μεταφέρει 2500lt υγρού φορτίου.

Αποτελεί ενδιαφέρον προϊόν διεθνούς τεχνολογικής συνεργασίας, καθώς το αεροσκάφος σχεδιάστηκε με τη βοήθεια της αμερικανικής εταιρείας Rockwell, για να κατασκευαστεί στην Πολωνία με προοπτική εξαγωγών σε δυτικές χώρες.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ