Το
πρώτο στρατηγικό μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου C-5 Galaxy της Lockheed
Martin μπήκε στη γραμμή παραγωγής του προγράμματος Βελτιώσεως
Αξιοπιστίας και Αντικαταστάσεως Κινητήρων (Reliability Enhancement and
Re-engining Program – RERP) κατά τη διάρκεια τελετής στις εγκαταστάσεις
της Lockheed Martin  την 18η Αυγούστου. 

Το πρώτο στρατηγικό μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου C-5 Galaxy της Lockheed Martin μπήκε στη γραμμή παραγωγής του προγράμματος Βελτιώσεως Αξιοπιστίας και Αντικαταστάσεως Κινητήρων (Reliability Enhancement and Re-engining Program – RERP) κατά τη διάρκεια τελετής στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin  την 18η Αυγούστου. 

Οι τροποποιήσεις RERP περιλαμβάνουν περισσότερες από 70 βελτιώσεις και αναβαθμίσεις στο αεροσκάφος και τα συστήματα του C-5, συμπεριλαμβανομένης και της εγκαταστάσεως νέων στροβιλοκινητήρων (turbofan)  αυξημένης ώσεως και αξιοπιστίας.

«Κάναμε σχέδια γι’ αυτή τη μέρα πάνω από μια δεκαετία, και δουλέψαμε πολύ σκληρά τα τελευταία δύο χρόνια για να φτάσουμε εδώ», είπε η Λωρέν Μάρτιν, αντιπρόεδρος του προγράμματος C-5 της Lockheed Martin.  «Το αεροσκάφος είναι εδώ. οι εγκαταστάσεις μας και η ομάδα μας είναι έτοιμες να ξεκινήσουν.  Αυτό το αεροσκάφος θα είναι ένα σημαντικό απόκτημα για το πεδίο μάχης, όταν θα ενταχθεί και πάλι στον επιχειρησιακό στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας τον επόμενο χρόνο, ως ένα C-5M.»

Το C-5M είναι προϊόν ενός προγράμματος εκσυγχρονισμού δύο φάσεων.  Η πρώτη φάση, το συνεχιζόμενο πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Ηλεκτρονικών Συστημάτων (Avionics Modernization Program – AMP), θα προσδώσει στο αεροσκάφος έναν τεχνολογικά προηγμένο θάλαμο διακυβέρνησης με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και όργανα πτήσεως (glass cockpit).  Οι τροποποιήσεις του προγράμματος AMP έχουν ήδη υλοποιηθεί στο ήμισυ του στόλου των  αεροσκαφών C-5.  Το πρόγραμμα RERP είναι η δεύτερη φάση του εκσυγχρονισμού των C-5.

Το πρώτο αεροσκάφος που εντάσσεται στη γραμμή παραγωγής RERP είναι ένα C-5B από την Αεροπορική Βάση Ντόβερ της πολιτείας του Ντέλαγουεαρ.  Αυτό το αεροσκάφος, με αριθμό σειράς 83-1285 της Πολεμικής Αεροπορίας ήταν το πρώτο C-5B που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 1985.  Ο εκσυγχρονισμός αυτού του πρώτου αεροσκάφους αναμένεται να διαρκέσει 13 μήνες.  Με τους κανονικούς ρυθμούς παραγωγής, ο χρόνος τροποποιήσεως των C-5 αναμένεται να μειωθεί στους οκτώ μήνες.

Το αεροσκάφος Super Galaxy έχει την δυνατότητα ταχύτερης ανόδου και σε μεγαλύτερο ύψος από τα σημερινά αεροσκάφη τύπου C-5, ενώ συγχρόνως μεταφέρει μεγαλύτερο φορτίο σε μεγαλύτερες αποστάσεις και με μικρότερες απαιτήσεις εναέριου ανεφοδιασμού.  Λόγω της αυξημένης αξιοπιστίας, το C-5M αναμένεται να έχει αυξημένο ποσοστό διαθεσιμότητας για αποστολές.

Ένα πλήρωμα της Πολεμικής Αεροπορίας από την Αεροπορική Βάση του Ντόβερ, Ντέλαγουεαρ, επέδειξε προσφάτως την αυξημένη αυτή ικανότητα, πετώντας χωρίς ενδιάμεσο σταθμό και χωρίς να ανεφοδιαστεί, από το Ντόβερ στο Ινσιρλίκ της Τουρκίας, μεταφέροντας φορτίο 90.000 λιβρών (41 περίπου τόνων) σε 36 τυποποιημένες παλέτες  μεταφοράς στρατιωτικών φορτίων.  Το πλήρωμα μπόρεσε να ολοκληρώσει το ταξίδι, μετ’ επιστροφής, σε δύο ημέρες αντί του συνήθους διαστήματος των τριών ημερών, και εξοικονόμησε 30.000 λίβρες καυσίμου καθώς δεν απαιτήθηκε ενδιάμεσος σταθμός.

Τα σημερινά σχέδια της Πολεμικής Αεροπορίας προβλέπουν την παράδοση από τη Lockheed Martin 52 αεροσκαφών τύπου C-5M (τροποποίηση 49 αεροσκαφών τύπου C-5B, δύο C-5C και ένα C-5A) μέχρι το 2016.  Τρία αεροσκάφη τύπου C-5M,  ο στόλος δοκιμών του Super Galaxy, παρεδόθησαν εκ νέου στην Πολεμική Αεροπορία.  Δύο αεροσκάφη σταθμεύουν σήμερα στο Ντόβερ.  Η προγραμματισμένη εργοστασιακή συντήρηση του τρίτου C-5M στο κέντρο Υποστήριξης και Διοικητικής Μέριμνας στην Αεροπορική Βάση Γουώρνερ Ρόμπινς (Warner Robins) της Γεωργίας,  αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του Σεπτεμβρίου, οπότε και θα μεταφερθεί στο Ντόβερ για επιχειρησιακή εκμετάλλευση.

Επιπλέον στοιχεία για την Διαδικασία Παραγωγής RERP

Μετά την ένταξη ενός αεροσκάφους τύπου C-5στην γραμμή συναρμολόγησης RERP, εκκενώνονται οι δεξαμενές καυσίμου και αρχίζει η αφαίρεση κυρίων συστημάτων και συσκευών, συμπεριλαμβανομένων και των σημερινών στροβιλοκινητήρων τύπου GE TF39.  Η Lockheed Martin έχει πραγματοποιήσει μια σημαντική αρχική επένδυση σε εξοπλισμό και εργονομικές πλατφόρμες εργασίας στο υπόστεγο τροποποιήσεως των C-5, στις εγκαταστάσεις της στην Μαριέτα.  Πρόσθετες επενδύσεις θα γίνουν καθώς θα αυξάνεται ο ρυθμός παραγωγής.

Ακολουθούν εργασίες στις πτέρυγες, το ουραίο τμήμα του αεροσκάφους, τις επιφάνειες χείλους προσβολής και χείλους εκφυγής των πτερύγων, το σύστημα καυσίμου, και η εγκατάσταση των προσαρμογέων για τους πυλώνες των κινητήρων, καθώς και των ίδιων των πυλώνων.  Μετά από αυτές τις εργασίες γίνονται τροποποιήσεις στο διαμέρισμα φορτίου, τις θέσεις χειριστών και το σύστημα προσγειώσεως.  Επίσης θα γίνουν εργασίες σε συστήματα αεροσκάφους, όπως είναι το σύστημα κλιματισμού, ενώ άλλα, όπως οι μονάδες εφεδρικής ισχύος, θα αντικατασταθούν.  Το τελευταίο στάδιο των τροποποιήσεων περιλαμβάνουν την αφαίρεση των καλωδιώσεων για τα παλιά συστήματα, και την εγκατάσταση νέων.

Τέλος, εγκαθίστανται οι στροβιλοκινητήρες τύπου GE F138-GE-100. Οι κινητήρες αυτοί, ώσεως 50.000 λιβρών, αποτελούν τη στρατιωτική έκδοση των κινητήρων τύπου CF6-80C2 οι οποίοι έχουν καταγράψει εκατομμύρια ωρών πτήσεως σε εμπορικά αεροσκάφη.  Είναι ο ίδιος κινητήρας που χρησιμοποιείται στο Προεδρικό Αεροσκάφος (Air Force One).  Αναμένεται ότι ο χρόνος ζωής των κινητήρων τύπου F138 στο C-5M θα είναι 20 έτη, πριν απαιτηθεί η ανακατασκευή τους.

Όταν ολοκληρωθούν οι τροποποιήσεις στο αεροσκάφος C-5M, θα εκτελεσθούν δοκιμαστικές πτήσεις από τη Lockheed Martin και την Πολεμική Αεροπορία πριν την παράδοσή του.  Η παράδοση του πρώτου αεροσκάφου C-5M παραγωγής στην Αεροπορική Βάση του Ντόβερ έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο του 2010.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ