Νέο Μαχητικό: “Την απόφαση έπρεπε να την είχαμε λάβει χθες”! – Παρουσίαση υποψήφιου ΝΜΑ στο ΑΤΑ
«Είμαστε ένα ολόκληρο χρόνο πίσω στον απώτατο χρονικά σχεδιασμό μας για το νέο μαχητικό αεροσκάφος. Δηλαδή, δύο ή τρία χρόνια από τον κανονικό σχεδιασμό. Η απόφαση έπρεπε να είχε ληφθεί το αργότερο πέρσι τέτοια εποχή. Ηδη το 2010 πρέπει να προχωρήσουμε σε επιλογή του νέου εκπαιδευτικού (ΝΑΠΕΕ) που και αυτό έχει μείνει πίσω». Τα παραπάνω δήλωσε στο defencenet.gr ανώτατη στρατιωτική πηγή του ΥΠΕΘΑ, η οποία δεν έκρυβε τον προβληματισμό της για τις διαδοχικές αναβολές στην λήψη της κρίσιμης απόφασης ενίσχυσης του αεροπορικού στόλου. Χθες παρουσιάστηκε στο ΑΤΑ στη Λάρισα ένα από τα υποψήφια νέα μαχητικά αεροσκάφη.
«Είμαστε ένα ολόκληρο χρόνο πίσω στον απώτατο χρονικά σχεδιασμό μας για το νέο μαχητικό αεροσκάφος. Δηλαδή, δύο ή τρία χρόνια από τον κανονικό σχεδιασμό. Η απόφαση έπρεπε να είχε ληφθεί το αργότερο πέρσι τέτοια εποχή. Ηδη το 2010 πρέπει να προχωρήσουμε σε επιλογή του νέου εκπαιδευτικού (ΝΑΠΕΕ) που και αυτό έχει μείνει πίσω». Τα παραπάνω δήλωσε στο defencenet.gr ανώτατη στρατιωτική πηγή του ΥΠΕΘΑ, η οποία δεν έκρυβε τον προβληματισμό της για τις διαδοχικές αναβολές στην λήψη της κρίσιμης απόφασης ενίσχυσης του αεροπορικού στόλου. Χθες παρουσιάστηκε στο ΑΤΑ στη Λάρισα ένα από τα υποψήφια νέα μαχητικά αεροσκάφη.
Χαρακτηριστικό του προβληματισμού που υπάρχει στην Πολεμική Αεροπορία και το ΓΕΕΘΑ είναι και o συλλογισμός που χρησιμοποίησε η πηγή μας: «Διατηρούμε τα Α-7 Κορσέρ σε πτητική κατάσταση μόνο και μόνο για να μας βγαίνει ένας ικανοποιητικός αριθμός στο σύνολο. Ακόμα και όταν ολοκληρωθεί η παραλαβή των 30 F-16 Advanced Block 52+, ο αεροπορικός στόλος θα βρίσκεται κατά 33% κάτω από τον αριθμό που προβλέπει η δομή δυνάμεων, αφού τα Α-7 δεν είναι δυνατόν να υπολογίζονται πλέον ως μάχιμη δύναμη».
Χθες στο ΑΤΑ στη Λάρισα παρουσιάστηκε η πρόταση επιχειρησιακής αξιοποίησης του F/A-18E/F Super Hornet, μία πρόταση που βασίζεται φυσικά στο ραντάρ AESA APG-79, το οποίο είναι το ισχυρότερο όλων των υποψηφίων αεροσκαφών.
Στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Σεπτεμβρίου που κυκλοφορεί (τεύχος αφιερωμένο στην Αεροπορία) μπορείτε να βρείτε ένα δεκαεξασέλιδο ρεπορτάζ για F/A-18E/F Super Hornet, από την αποστολή της «Σ» τόσο στην γραμμή παραγωγής της Boeing στο Saint Louis, όσο και την επιχειρησιακή του ανάπτυξη από το US Navy στην OCEANA BASE του Ατλαντικού.
Πάντως, όπως αναφέρουν πηγές της Αερροπορίας στο defencenet.gr, και τα λοιπά μαχητικά αεροσκάφη που είναι υποψήφια για την επιλογή του ΝΜΑ της Αεροπορίας ετοιμάζουν νέες παρουσιάσεις, δεδομένων των μετακινήσεων στελεχών που προέκυψαν από τις αιφνιδιαστικές κρίσεις του Αυγούστου.
Γενική είναι η εντύπωση ότι το 2010 δεν θα παρέλθει χωρίς την επιλογή νέου μαχητικού, μία απόφαση που αναβλήθηκε πέρσι τον Οκτώβριο λόγω της οικονομικής κρίσης.
Αν δεν ληφθεί απόφαση εντός του 2010 και υπογραφή της σχετικής σύμβασης το πρώτο εξάμηνο του 2011 (και μάλιστα με πιθανή απαίτηση για ενδιάμεση λύση από την Π.Α.), τότε η απειλή θα έρθει σε απόλυτα πλεονεκτική θέση…
Κρίσιμο θα είναι και το ταξίδι στις ΗΠΑ που θα πραγματοποιήσει ο όποιος νέος πρωθπουργός το αργότερο μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Το αναβληθέν ταξίδι και η συνάντηση με τον πρόεδρο των ΗΠΑ του νυν πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή τον Νοέμβριο, θα είναι σημαντική «προίκα» για τον διάδοχό του, αν τελικά προκύψει διάδοχος.
Ένα ταξίδι με ιδιαίτερη σημασία ως προς το αποτέλεσμά του για την επιλογή του νέου μαχητικού αεροσκάφους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr