Τραγική είναι η πραγματικότητα που επικρατεί στον κρίσιμο τομέα των αμυντικών προμηθειών.

Τη στιγμή που όλοι οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι έρχεται κρίση και μάλιστα σοβαρή με την Τουρκία, οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις των συμβάσεων υποστήριξης των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων, δείχνουν την παγερή αδιαφορία που επικρατεί από την κυβέρνηση για τις ΕΔ.

Πιο συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2019 εγκρίθηκαν από την ΓΔΑΕΕ τα τρία σχέδια Συμφωνιών-Πλαίσιο (sic) της Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) των μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000EGM/BGM και Mirage 2000-5 MkII.

Και εδώ αρχίζει η ιλαροτραγωδία:

Τα σχέδια έτυχαν επεξεργασίας από στελέχη της ΓΔΑΕΕ και των εμπλεκόμενων γαλλικών εταιρειών, ώστε να προληφθεί οποιοδήποτε ζήτημα παρουσιαστεί κατά την υλοποίηση της σύμβασης.

Παρ΄όλα αυτά μέχρι και σήμερα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση των εκτελεστικών συμβάσεων για την αγορά των ανταλλακτικών των αεροσκαφών, διότι πολύ απλά αυτές «αναπαύονται» σε κάποιο συρτάρι  στο Ελεγκτικό Συνέδριο όπου βρίσκονται για έλεγχο!

Η διαδικασία στο Ελεγκτικό Συνέδριο εκτιμάται ότι θα διαρκέσει συνολικά έναν μήνα εάν δεν προκύψουν φυσικά νέα προβλήματα. Ακολούθως, οι εκτελεστικές συμβάσεις θα «επιστρέψουν» στην ΓΔΑΕΕ όπου θα πρέπει να περιμένουμε τον ερχομό του Σεπτεμβρίου τουλάχιστον, διότι τον Αύγουστο τα γαλλικά εργοστάσια υπολειτουργούν  λόγω διακοπών.

Μόλις υποδεχτούμε τον Σεπτέμβριο, θα πρέπει οι Γάλλοι κατασκευαστές DASSAULT AVIATION, THALES DMS FRANCE και SAFRAN AIRCRAFT ENGINES να καταθέσουν στην ΓΔΑΕΕ τις εγγυητικές τους επιστολές, το ελληνικό Δημόσιο να καταθέσει την προκαταβολή και να ενεργοποιηθούν οι συμβάσεις, ώστε η παραγωγή των ανταλλακτικών να ξεκινήσει περίπου κατά τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα λοιπόν με τις πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις, τα πρώτα ανταλλακτικά θα αρχίσουν να έρχονται στην Ελλάδα περίπου… το Μάρτιο  του 2021!

Την ίδια στιγμή, ο διαγωνισμός για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη των μεταφορικών αεροσκαφών C-27J ακυρώθηκε, αποκλείοντας από την διαδικασία τον μοναδικό κατασκευαστή του αεροσκάφους, (εδώ αναφωνούμε «ζήτω η τρέλα») με αποτέλεσμα να πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία από την αρχή, κάποια στιγμή στο μέλλον!

Έτσι μια από τις δύο Μοίρες μεταφορών της ΠΑ πρακτικά δεν υφίσταται και δεν θα υφίσταται άγνωστο για μέχρι πόσο.

Τέλος, σε φάση προετοιμασίας (σε καλοκαιρινούς ρυθμούς) βρίσκονται τα προγράμματα για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη, των γαλλικών πυραύλων αέρος-αέρος MICA IR/EM και των υποστρατηγικών βλημάτων Scalp EG, ενώ για τους αντιπλοϊκούς πυραύλους AM-39 Exocet δεν υπάρχουν πληροφορίες.

Κατά τα άλλα η Ελλάδα έχει θέσει «κόκκινες» γραμμές στην Τουρκία σε περίπτωση που πραγματοποιήσει έρευνες νότια της Κρήτης.

«Κόκκινες» γραμμές με τι;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ