Πρόταση της ισραηλινής Elbit για το χρονίζον πρόβλημα της αεροπορικής εκπαίδευσης στην ΠΑ
Σε παρουσίαση της πρότασής για τον εκσυγχρονισμό της αεροπορικής εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας προχώρησε την Τετάρτη 19 και την Πέμπτη 20 Αυγούστου, στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) και την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) η ισραηλινή εταιρεία Elbit Systems-Aerospace.
Στις συναντήσεις συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, κάτι που φανερώνει τη σημασία που έχει για την Elbit το πρόγραμμα της ΠΑ. Το θέμα απέκτησε ιδιαίτερη δυναμική αμέσως μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ισραήλ νωρίτερα φέτος.
Το πρόβλημα έγκειται στην παλαιότητα των αεροσκαφών T-2 Buckeye καθώς η ΠΑ είναι η μοναδική αεροπορική δύναμη που εςξακολουθεί να τα χρησιμοποιεί στον κόσμο, για την εκπαιδευτική κατάρτιση των νέων Ανθυποσμηναγών.
Η ισραηλινή πρόταση δεν έχει διευκρινιστεί πάντως και το ερώτημα είναι αν αυτή περιλαμβάνει αξιοποίηση αεροσκαφών M-346 στην Καλαμάτα ή απλά αγορά χρόνου στα αεροσκάφη στο Ισραήλ.
Εκτός από την αντικατάσταση των T-2, σκοπός της ΠΑ είναι η εξασφάλιση τουλάχιστον 25 T-6A, για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος εκπαίδευσης.
Βέβαια εδώ προκύπτουν ερωτήματα για τυην κατάσταση που βρίσκεται ο στόλος των T-6A καθώς η ΠΑ είχε προμηθευτεί συνολικά 45(!) T-6A και τώρα το ΓΕΑ αγωνίζεται για να θύσει σε υπηρεσία 25 από αυτά!
Πέρα από την Elbit Systems-Aerospace, κύρια υποψηφιότητα για το ελληνικό πρόγραμμα έχει θέσει η καναδική εταιρεία CAE με αεροσκάφη Μ-346 τα οποία θα εγκατασταθούν στην 120ΠΕΑ.