Ήταν λίγο μετά τις 10 το πρωί στις 27 Φεβρουαρίου του 2019 όταν η πακιστανική αεροπορία αποφάσισε να αναπτύξει ένα “μεγάλο πακέτο κρούσης” αποτελούμενο από F-16 Falcons, JF-17s και ορισμένα αναβαθμισμένα αλλά παλαιά Mirage-5 με σκοπό την εκδίκηση στον ινδικό βομβαρδισμό που είχε πραγματοποιηθεί κατά τρομοκρατικών εγκαταστάσεων στο Μπαλακότ στην περιοχή Χιμπέρ-Πακτούνβα.

Ο στόχος του πακιστανικού COMAO ήταν η έδρα και διοικητική μονάδα στο Μπίμπερ Γκαλί μιά “ανάσα” από την γραμμή του πυρός.

Η ινδική αεροπορία αναγνωρίζοντας τα σήματα στο ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης έδωσε εντολή scrambled σε 6 μαχητικά MiG-21 από την προωθημένη βάση της Σριναγκάρ. Μάλιστα ο διοικητής της πτέρυγας μαχητικών ήταν ανάμεσα στους πιλότους του ινδικού σχηματισμού άμυνας.

Παράλληλα και σχεδόν ακαριαία η ινδική αεροπορία απογείωσε Sukhoi-30MKIs, Mirage-2000s και MiG-29s για να παρέχουν αεροπορική υποστήριξη ευρείας εικόνας για τα MiG-21.

Στην κλειστή αερομαχία στην οποία ενεπλάκησαν οι αντίπαλες μονάδες (η πρώτη μετά τον πόλεμο μεταξύ των χωρών το 1971) ο ινδός πιλότος και διοικητής του σχηματισμού “λόκαρε” πρώτος το πακιστανικό F-16 (τα ινδικά Mig-21 ανήκαν στην αναβαθμισμένη έκδοση bison) και επιλέγοντας τον πύραυλο Vympel R-73 (αν και δεν έβλεπε τον στόχο με τα μάτια) εκτόξευσε προς την πλευρά του “κλειδώματος” του στόχου και έτσι έγινε ο πρώτος που κατέρριψε σε κλειστή αερομαχία F-16 σε παγκόσμιο επίπεδο.

Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα θα σκοτώνονταν και ο ίδiος

Αυτό όμως οδήγησε σε μεγάλο σκεπτικισμό την Δύση που έβλεπε το μαχητικό της με ειδίκευση τις κλειστές αερομαχίες, ψηφιακό και με ισχυρότερα όπλα/κινητήρες να χάνει από ένα μαχητικό προηγούμενης γενιάς.

Όταν οι Ινδοί τα κατάφερναν στην Cope India

Σχεδόν 15 χρόνια πίσω τα ινδικά MiG-21 είχαν επίσης επικρατήσει επί αμερικανικών F-μαχητικών στην άσκηση 13 ημερών στην βάση Γκαλιόρ το 2004 όταν είχαν επιτύχει το εκπληκτικό 9:1 επί των Αμερικάνων και είχε προκαλέσει ερωτήματα για το πως ένα μαχητικό σχεδίασης 6 δεκαετιών να νικά ένα σύγχρονο μαχητικό της Δύσης.

Τελικά οι Αμερικανοί είχαν καταλήξει ότι:

Οι Ινδοί πιλότοι είναι πολύ ευφάνταστοι και απρόβλεπτοι.

Τα μαχητικά αν και παλαιότερα είχαν λάβει τους καλύτερους πιλότους της Ινδίας

Υπήρχαν περιορισμοί στην αμερικανική εκπαίδευση.

Οι Αμερικανοί πιλότοι των 6 μαχητικών F-15C είχαν δηλώσει ότι οι Ινδοί έχουν δύο πολύ ικανά μαχητικά το MiG-21 Bison και το Su-30MK Flanker.

“Μάλιστα σε συνδυασμό με τις ζεύξεις τους έλεγχαν το περιβάλλον και ήξεραν πότε θα δώσουν το ‘οκ’ για να μπουν στον χώρο και τα μαχητικά κρούσης MiG-27 Flogger να χτυπήσουν στόχους εδάφους”.

Είχαν άριστη εικόνα ραντάρ μεταξύ των μαχητικών τους.

Πίσω στην Ουάσιγκτον

Οι ΗΠΑ πίσω στις ΗΠΑ θέλησαν να ελέγξουν πως οι Ινδοί τους νίκησαν κατά 90% όσες φορές βρέθηκαν αντίπαλοι και μερικές απαντήσεις είχαν μορφή δικαιολογίας (όπως ότι δεν είχαν φέρει καλούς πιλότους) ή ότι δεν είχαν μαχητικά με ραντάρ AESA, και ότι υποχρεωτικά μάχονταν πάντα επί τριπλάσιους “εχθρούς” και χωρίς χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς.

Αλλά αναλυτές παρατήρησαν πάλι γιατί να χάσουν οι Αμερικανοί; Αυτοί δαπανούν τεράστια ποσά άρα πάντα τα μαχητικά τους θα έπρεπε να είναι καλύτερα. Επίσης οι Ινδοί δεν είχαν φέρει τα Su-30 MKI αλλά τα πρώτης γενιάς Su-30 για να μην αποκαλύψουν το ραντάρ.

Γιατί η USAF “κόντινε”

Τα χρόνια που πέρασα των πολέμων που έδωσαν μετά την πτώση της Σοβιετική Ένωσης αλλά και η ίδια η πτώση έκαναν την αμερικανική αεροπορία αν και στον Α’ Πόλεμο του Κόλπου να πραγματοποιεί εξόδους κρούσης ακόμα και χιλίων μαχητικών αυτές να γίνονται κατά υποδεέστερου τεχνολογικά εχθρού. 

Cope India 2005: Η επανάληψη

Λόγω του προηγούμενου στραπάτσου η νέα ινδο-αμερικανική άσκηση ήταν “συμφωνημένη” με μεικτές ομάδες κοινά σενάρια αν και όσες φορές αμερικανικά F-16 βρέθηκαν αντιμέτωπα με ινδικά Su-30MKI τα δεύτερα πάντα κέρδισαν.

Η άσκηση αυτή ήταν ένα ξύπνημα τότε για τις ΗΠΑ για το τι ικανότητες είχαν τα ρωσικά αεροπορικά υποδείγματα και ειδικά το MiG-21 Bison που με το μικρό ίχνος του τον υψηλό ρυθμό στροφής και την εκπληκτική επιτάχυνση να δίνουν το πλεονέκτημα στα παλαιότερα μαχητικά.

Επιπλέον το σκοπευτικό επί κράνους μαζί με τα υψηλής γωνίας βολής R-73 έδωσαν το τελικό χτύπημα στα νέα F-16 στις κλειστές αερομαχίες.

“Όπως δήλωσε αναλυτής του RAND όταν έρχεται η ώρα για εμπλοκές μικρών αποστάσεων δεν μετράει το μαχητικό αλλά ο πιλότος και όλοι πεθαίνουν με τον ίδιο ρυθμό”.

Και τα Su-30

Στους ινδικούς ουρανούς όμως ο κυρίαρχος είναι τα Su-30MKI τα οποία με τα canards, τα TVC και την τεράστια εμβέλεια μπορούν να νικήσουν σε αερομαχία κάθε αντίπαλο ακόμα και το F-16.

Τα μαχητικά περιπολούν και μπαίνουν στην αερομαχία όταν αυτά θελήσουν κάτι που δεν υπάρχει στα δυτικά αντίπαλα αεροσκάφη.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το Mig-21 νικά το F-16 (να μην χαρούν οι βιετναμέζοι) αλλά ότι ένα αναβαθμισμένο Mig-21 που το καλύπτουν τα Sukhoi Su-30s, MiG-29s και Mirage-2000s όπως στο Κασμίρ τότε ναι νικούν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ