ΠΑ: TARGO™ II ή Scorpion® για τα Rafale της 332Μ; – Αυτονόητη η χρήση HMCS για τους MICA-IR
Με τα πρώτα Rafale της ΠΑ να αναμένονται να αφιχθούν στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην 114ΠΜ στην Τανάγρα τον Ιανουάριο ή Φεβρουάριο του 2022 ένα από τα ερωτήματα είναι αυτό της απόκτησης σκοπευτικού επι κράνους.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα η ΠΑ έχει επιλέξει το σύστημα TARGO™ II, της ισραηλινής Elbit αν και δεν αποκλείονται εκπλήξεις…
Η εγκατάσταση του TARGO II θα επιτρέψει μεγιστοποίηση της αξιοποίησης των πυραύλων αέρος – αέρος Mica-ΙΙΡ κατά τις κλειστές αερομαχίες, κάτι που δεν ισχύει σήμερα στην περίπτωση των Mirage 2000-5Mk2 της 331 Μοίρας, έχοντας ένα σημαντικό μειονέκτημα έναντι των τουρκικών αναβαθμισμένων F-16 CCIP και block 50 Advanced τα οποία φέρουν το JMHCS, όπως άλλωστε και τα ελληνικά F-16 block 52+ και Adv.
To TARGO™ II χρησιμοποιείται ήδη από τα Rafale του Κατάρ όπως φαίνεται και στο σχετικό βίντεο και δεν απαιτεί κάποια πιστοποίηση στο μαχητικό, παρά μόνο τις ιδιαίτερες απαιτήσεις για το κάθε αεροσκάφος και πιλότο.
Την ίδια ώρα πάντως η Thales έχει αναλάβει συμβόλαιο για την προμήθεια 400 συστηνόταν σκόπευσης επί κράνους Scorpion® και ψηφιακών οθονών πολλαπλών λειτουργιών για όλα τα αεροσκάφη Rafale σε συνεργασία µε τη γαλλική Αεροπορία και το Ναυτικό.
Σε συνδυαστώ µε τα οπλικά συστήνατε του αεροσκάφους, το ενσωματωμένο στο κράνος του χειριστή παράθυρο δεδομένων (ΠΑΔ) Scorpion® βελτιώνει τη στρατηγική επίγνωση της κατάστασης και επιτρέπει την μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων των όπλων και του ραντάρ σε κλειστές αερομαχίες.
Η προοδευτική ενσωμάτωση του σωστότατος βέβαια αυτού στο πρότυπο Rafale F4 θα αποτελέσει καθοριστικό πλεονέκτη στη νέα έκδοση του γαλλικού η οποία ενδιαφέρει δυνητικά και την Π.Α. για µια συμπληρωτική αγορά, καθώς η ΠΑ διατηρεί ζωηρό το ενδιαφέρον της για το F4.
Σε συνδυαστώ µε το οπλικό σύστηνα, το ΠΑΔ επι κράνους µπάρει να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιοριστώ και την παρακολούθηση στόχων οπουδήποτε στο οπτικό πεδίο του πιλότου κατά τη διάρκεια της αέρας και τη νύχτας. Το Scorpion® προσφέρει όλες αυτές τις βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογικών δυνατοτήτων, πέρα από την κλασική προστατευτική λειτουργία ενός σαββατικού κράνους πτήσης
Αν και οι μέχρι τώρα πληροφορίες όπως αναφέρθηκε μιλούν για το TARGO™ II δεν αποκλείεται μελλοντικά να δούμε ενδιαφέρον για το Scorpion®. Το τελευταίο κρίνεται βέβαια ως βέλτιστη λύση για το Rafale γιατί έχει σχεδιαστεί γύρω από το πιλοτήριο του γαλλικού μαχητικού.
Το TARGO™ II θα αποτελούσε μια εξαιρετική λύση για τα Mirage 2000-5Mk2 της 331Μ τα οποία δεν έχουν τέτοια δυνατότητα, μειώνοντας κατά πολύ την απόδοσή στις κλειστές αερομαχίες. Ένας συνδυασμός Scorpion® για τα Rafale και TARGO™ II για τα Mirage ίσως θα ήταν ο πιο κατάλληλος.
Βέβαια όπως είπαμε η απόκτηση του συστήματος Scorpion® μετατίθεται μελλοντικά καθώς η Thales μόλις έχει ξεκινήσει την ανάπτυξη τυ σκοπευτικού και αυτό για τα Rafale F.4.