Προβληματισμός για την κατάσταση των μεταφορικών αεροσκαφών C-130H/B της 356ΜΤΜ στην ΠΑ, τα οποία είδαμε να «λιάζονται» στην πίστα της 114ΠΜ κατά την παραλαβή των Rafale καθώς  η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των αεροσκαφών παραμένει στο ναδίρ.

Η ΕΑΒ έχει υποσχεθεί την παράδοση δύο –εκ των τριών- αεροσκαφών εντός του 2022 αλλά στο ΓΕΑ ανησυχούν καθώς δεν υπάρχει καμιά εγγύηση ότι θα γίνει κάτι τέτοιο.

Έτσι όπως αναφέρεται υπάρχουν συζητήσεις σε προχωρημένο επίπεδο με το Ισραήλ για την αποστολή των τριών αυτών C-130 και την επαναφορά τους σε επιχειρησιακή κατάσταση εντός 12 μηνών, όπως λένε οι Ισραηλινοί. Την ίδια ώρα η ΠΑ θα στείλει δύο C-130 στην Πορτογαλία για επιθεώρηση και βαριά συντήρηση προκειμένου αυτά να είναι διαθέσιμα από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους ή το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Βεβαία η υπόθεση αποστολής των τριών C-130 στο Ισραήλ κρατά από το 2020 και ακόμη δεν έχει γίνει κάτι το ουσιαστικό.

Σημασία έχει πως από τα 15 -στα χαρτιά- C-130H/B τα επιχειρησιακά αεροσκάφη μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Η υπόθεση όμως είναι ακόμη χειρότερη στην 354 ΜΤΜ των 8 C-27J από τα οποία τα επιχειρησιακά είναι κάτω των… δύο.  Πάντως το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχώρησε στην υπογραφή με την κατασκευάστρια εταιρεία των C-27 J Spartan τετραετούς τεχνικής υποστήριξης.

Η εταιρεία έχει δεσμευτεί ότι μέσα στους επόμενους μήνες μπορεί ν’ αποδώσει έξι C-27 στην Πολεμική Αεροπορία, αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμη. defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ