Διαψεύδεται η “απόφαση” εκσυγχρονισμού των F-16 και Μιράζ 2000
Διαψεύδουν κατηγορηματικά ανώτατες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας την φημολογία και τα δημοσιεύματα περί «λήψης ομόφωνης απόφασης του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) για την εκσυγχρονισμό του συνόλου των 129 F-16C/D παλαιότερων εκδόσεων στο επίπεδο Block 52+ Advanced του προγράμματος Στρατιωτικής Πώλησης Εξωτερικού (FMS) Peace Xenia IV, καθώς και των 20 Mirage 2000EGM/BGM σε -5 Mk2». Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι «δεν υπήρξε καμία τέτοια απόφαση και πως θα μπορούσε να υπάρξει ειδικά σε προεκλογική περίοδο».
Διαψεύδουν κατηγορηματικά ανώτατες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας την φημολογία και τα δημοσιεύματα περί «λήψης ομόφωνης απόφασης του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) για την εκσυγχρονισμό του συνόλου των 129 F-16C/D παλαιότερων εκδόσεων στο επίπεδο Block 52+ Advanced του προγράμματος Στρατιωτικής Πώλησης Εξωτερικού (FMS) Peace Xenia IV, καθώς και των 20 Mirage 2000EGM/BGM σε -5 Mk2». Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι «δεν υπήρξε καμία τέτοια απόφαση και πως θα μπορούσε να υπάρξει ειδικά σε προεκλογική περίοδο».
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο defencenet.gr, υπήρξε απόφαση για την έγκριση Μελέτης Σκοπιμότητας Προμηθείας για τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών αυτών, μία από τις πολλές που λαμβάνει κατά καιρούς το ΑΑΣ, βάσει του ΕΜΠΑΕ.
Δηλαδή μία τυπική αναμενόμενη απόφαση, μία πρόθεση, δημοσιοποιημένη εδώ και καιρό, χωρίς κανέναν «τελικό» χαρακτήρα αφού ο εκσυγχρονισμός των F-16 των παλαιότερων εκδόσεων και των Mιράζ 2000EGM/BGM, περιλαμβάνεται στο αναθεωρημένο ΕΜΠΑΕ και έπρεπε οπωσδήποτε να περάσει από το ΑΑΣ για να εξακολουθήσει η αρχική πρόθεση να είναι σε ισχύ.
Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ τον Μάϊο του 2008 είχε αποκαλύψει μάλιστα και το κονδύλι της εγκεκριμένης πίστωσης που ήταν διαθέσιμο για τον εκσυγχρονισμό τους. Στον προϋπολογισμό που το ΑΑΣ έχει προβλέψει – τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο: Η Μελέτη Σκοπιμότητας Προμηθείας αναφέρει 1,3 δις ευρώ συνολικά. Πρόκειται για ένα τεράστιο κονδύλι που σίγουρα θα επηρέαζε αρνητικά το πρόγραμμα απόκτησης Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους
Πάντως χαρακτηριστικό του θεωρητικού χαρακτήρα της απόφασης του ΑΑΣ είναι ότι η Μελέτη Σκοπιμότητας Προμηθείας για το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος, εγκρίθηκε από το ΑΑΣ τον Ιανουάριο του 2008 και είναι βέβαιο ότι έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για την υλοποίηση της συγκεκριμένης προμήθειας μετά την επικείμενη κυβερνητική αλλαγή.
Δηλαδή σαφώς και η προμήθεια του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους εκτός από επιχειρησιακά, προηγείται και χρονικά, αν και εδώ πλέον είναι βέβαιο ότι θα δοθεί μάχη.
Η αμερικανική Lockheed Martin, έχει αναθεωρήσει την στρατηγική της για μία ακόμα φορά, στην προσπάθειά της να «κλείσει» τον δρόμο στους βασικούς και τους δυνητικούς ανταγωνιστές της στο πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού, είτε Αμερικανούς, είτε Ευρωπαίους: «Βγάζει μπροστά» τον εκσυγχρονισμό των F-16 και ποντάρει σε μία επιπλέον αγορά 10-20, F-16 Advanced Block 52+. Της ίδιας διαμόρφωσης με αυτά που παραλμβάνει τώρα η Π.Α. Xωρίς AESA, χωρίς τις δυνατότητες των προηγμένων τέταρτης γενιάς μαχητικών,όπως το EF-2000 Typhoon, F/A/-18E/F Super Hornet κλπ.
Μέχρι το 2015-2106 που θα μπορούν πιό εύκολα να «πλασσάρουν»το F-35. Είναι γεγονός ότι και γεωπολιτικά υπάρχουν συγκεκριμένα κέντρα πέραν του Ατλαντικού που δεν θέλουν η Π.Α. να αποκτήσει μαχητικά με ραντάρ AESA πριν την Τουρκία. Μπορεί η Boeing να προτείνει το προηγμένο APG-79, αλλά άλλο τι προωθούν οι εταιρείες και άλλη η επιθυμία κάποιων κέντρων που πολλλές φορές επιτυγχάνουν να περάσουν γραμμή,όπως έγινε το 1980 με την ματαίωση του F-18 και το 1999 με την ματαίωση της αγοράς των F-15 και της επιλογής των F-16.
Είναι βέβαιο ότι αν η απόφαση για τον εκσυγχρονισμό προηγηθεί αυτής του Νέου Μαχητικού, τότε το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού, με δεδομένη την κακή οικονομική συγκυρία, αναβάλλεται για χρόνια, ειδικά αν υπάρξει συμπληρωματική προμήθεια F-16.
Και η Πολεμική Αεροπορία θα απωλέσει και πάλι την ευκαιρία να κυριαρχήσει στο Αιγαίο, όπως την έχασε το 1980 και το 1999.
Στο πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού εμφανίζεται και ένας νέος παίκτης, η γαλλική Dassault, η οποία αν βεβαιωθεί ότι χάνει το παιχνίδι του Νέου Μαχητικού τότε θα παίξει δυνατά και αυτή το «χαρτί» του εκσυγχρονισμού. Οι Γάλλοι είναι βέβαιο ότι με τη νέα κυβέρνηση θα επιχειρήσουν να ανακατέψουν την τράπουλα και να «ξαναβγούν μπροστά», αφού τις δύο πωλήσεις Μιράζ τις έχουν καταφέρει με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ. Το κόστος για το κάθε Μιράζ 2000EGM/BGM φτάνει τα 30 εκατ. ευρώ!
Σε ότι αφορά την απόφαση ΜΚΠ του ΑΑΣ, αυτή περιλαμβάνει και το Block 30 με κόστος 11 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος. Βασικός στόχος της Π.Α. είναι τα Block 30 να μην εκσυγχρονιστούν και να δημιουργηθεί μία εκπαιδευτική μοίρα F-16 όπως αναφέρει αναλυτικό άρθρο της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που κυκλοφορεί, αλλά προς το παρόν δεν έχουν βρεθεί τα διθέσια που πρέπει να συμπληρώσουν τα μονοθέσια για να δημιουργηθεί μία μοίρα.
Στο COCKPIT που κυκλοφορεί μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των F-16.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr