Μιλώντας χθες στη Βουλή, στο πλαίσιο της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος ανέφερε  ότι εντός των ημερών θα γίνουν τα εγκαίνια των πρώτων κτιριακών υποδομών του Κέντρου Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, παρουσία του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας.

Μάλιστα ο υπουργός ερμήνευσε (προφανώς επηρεασμένος από τις διαδικασίες και το κλίμα στην Βουλή) ως «ψήφο εμπιστοσύνης» την επίσκεψη του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας στην Καλαμάτα.

Είπε πιο συγκεκριμένα:

 «Κι είναι ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα που εισακούγεται και τιμάται ως πυλώνας σταθερότητας στην περιοχή, η επικείμενη επίσκεψη του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας στην Καλαμάτα σε λίγες μέρες για να εγκαινιάσουμε μαζί τις πρώτες κτιριακές υποδομές του Διεθνούς Αεροπορικού Κέντρου που θα επιβεβαιώσει ακόμα περισσότερο τη σύσφιξη της στρατηγικής σχέσης και της σχέσης ανάμεσα στις δυο Aεροπορίες».

Η συμφωνία για την δημιουργία του «Διεθνούς», (όπως το οραματίζεται το ΥΠΕΘΑ με 10 όλα κι όλα Μ-346, αφού καλά –  καλά δεν φτάνουν για τις ελληνικές ανάγκες εκπαίδευσης)  Κέντρου Εκπαίδευσης Αέρος υπογράφηκε στις 16 Απριλίου του 2021 με την ισραηλινή Elbit ύψους 1,6 δισ.€ παρά το γεγονός ότι υπήρχε μια πιο οικονομικά συμφέρουσα και εφάμιλλη πρόταση αυτή της καναδικής CAE.

Η συμφωνία είναι διάρκειας 20 ετών και η Elbit θα αναλάβει να αγοράσει 10 αεροσκάφη M-346 και στη συνέχεια να τα υπενοικιάσει στην ΠΑ, αντί η ΠΑ να τα αγοράσει από μόνη της, καθώς το τελευταίο αποδείχθηκε μάλλον… δύσκολο.

Ταυτόχρονα η ισραηλινή εταιρεία θα αναλάβει να υποστηρίζει τα αεροσκάφη για την περίοδο αυτή των 20 ετών ενώ θα αναλάβει επίσης να φέρει σε πτητική κατάσταση 25 από τα 45 αεροσκάφη T-6A Texan II, που διαθέτει συνολικά η 120 ΠΕΑ.

Επιπρόσθετα θα δώσει ένα πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει και προσομοιωτή πτήσης εδάφους του Μ-346 καθώς προσσμοιωτής για το T-6A υπάρχει ήδη.

Βέβαια όπως είχαμε αναφέρει σχετικά το θέμα που τίθεται είναι τι θα γίνει με τα υπόλοιπα 20 T-6A Texan II NTΑ τα οποία αποτελούν ειδική διαμόρφωση για να φέρουν οπλισμό και ατρακτίδια πυροβόλου.

Το μέλλον των  συγκεκριμένων αεροσκαφών κρίνεται από αβέβαιο έως ομιχλώδες και να σημειωθεί ότι έχουν συγκεντρώσει ελάχιστες ώρες πτήσης αφού καθηλώθηκαν από πολύ νωρίς.

Το  να πετάξει η ΠΑ 20 αεροσκάφη τα οποία έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός δεν είναι μόνο απαράδεκτο είναι ανεπίτρεπτο

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ