Η χρήση διπλάνων της σοβιετικής εποχής τύπου ΑΝ-2 Colt από την Ρωσία αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη σε ρόλο αποκάλυψης των θέσεων της ουκρανικής αεράμυνας και στην αντιμετώπιση των drones.

Παρομοίως θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η ΠΑ στον ίδιο ρόλο τα δικά της T-6A Texan II.

Τo κυριολεκτικά “αρχαίo” αυτ;o αεροσκάφος που χρησιμοποιείτο για αεροψεκασμούς, επιτήρηση δασών, μελέτη καιρού, καταστροφή εχθρικών αεροστάτων, παρατήρησης βολών πυροβολικού, πυροσβεστικό, αεροσκάφος γεωπαρατήρησης, μεταγωγικό, επιβατικό και διάφορες άλλες χρήσεις πρωτοπέταξε το 1947!

Η παραγωγή όμως συνεχίστηκε μέχρι το 2001.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 18.000 αεροσκάφη του τύπου. Η Κίνα συνεχίζει να το παράγει ως Υ-5.

Το αεροσκάφος έχει πλήρωμα 1-2 χειριστών, ανάλογα με την έκδοση και μπορεί να μεταφέρει μέχρι 12 επιβάτες.

Έχει εκπέτασμα 18,2 μ. στην μεγαλύτερη άνω πτέρυγα, μήκος 12,4 μ. μέγιστο βάρος απογείωσης 5.440 κιλών και προωθείται από έναν κινητήρα Shvetsov ASh-62IR, 9 κυλίνδρων, αερόψυκτο radial, ισχύος 1.010 hp. Έχει τετράφυλλη έλικα. Αναπτύσσει μέγιστη ταχύητα 258 χ.α.ω. ενώ μπορεί σχεδόν να αιωρείται πετώντας με μόλις 50 χ.α.ω. χωρίς απώλεια στήριξης. Έχει οροφή 4.500 μ.

Με αυτό η ρωσική Αεροπορία θέλει να προσομοιώσει επιθέσεις ελικοπτέρων ή σμηνών drones, ή να το χρησιμοποιήσει ως δόλωμα κατά των ουκρανικών συστημάτων αεράμυνας.

Τουλάχιστον 12 An-2 έχουν αναπτυχθεί στα σύνορα με την Ουκρανία, σύμφωνα με πληροφορίες. Πάντως κάτι παρόμοιο συνέβη στην πρόσφατη σύγκρουση Αρμενίας-Αζερμπαϊτζάν στο Ναγκόρνο Καραμπάχ με τους Αζέρους να χρησιμοποιούν αεροσκάφη An-2 που είχαν μετατρέψει σε μη επανδρωμένα με την χρήση ειδικού συστήματος.

Σε 60 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου των 10 ν.μ. (τον οποίο βέβαια δεν αναγνωρίζουν οι Τούρκοι) προχώρησαν χθες Κυριακή τα δύο τουρκικά UAV Anka τα οποία πετούν στο Αιγαίο από εχθές τη νύχτα.

Ανάμεσα στις 60 παραβιάσεις, τέσσερις ήταν υπερπτήσεις πάνω από ελληνικό έδαφος που κατά τα φαινόμενα ούτε αυτό αναγνωρίζουν οι Τούρκοι.

Το ΓΕΕΘΑ μπορεί να αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι  «τα ανωτέρω Α/Φ αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική», αλλά φυσικά το ερώτημα είναι:

Σίγουρα αναγνωριστήκαν και αναχαιτίστηκαν; Και αν ναι πόσες φορές αναχαιτίσαμε τα τουρκικά UAV; Και τις εξήντα, κάθε φορά που παραβίαζαν τον Εναέριο Χώρο μας;

Και με τι; Σηκώσαμε F-16 ή Mirage 2000 για να αναχαιτίσουμε ένα ελικοφόρο που πετά με 120 κόμβους;

Έτσι για μια ακόμη φορά είμαστε υποχρεωμένοι να επανέλθουμε στο θέμα της αναχαίτισης των τουρκικών UAV με αεροσκάφη T-6A Texan II.

Αλλά με ποια T-6; Τα 25 από τα 45 συνολικά που θα επανέλθουν σε πτητική κατάσταση; Όχι βέβαια, καθώς αυτά χρειάζονται για την εκπαίδευση.

Υπάρχουν όμως και άλλα 20 τα οποία μπορούν να φέρουν οπλισμό αλλά που δεν γνωρίζουμε τίποτα που βρίσκονται και σε τι κατάσταση και που η ΠΑ αρνείται να δώσει κάποια πληροφορία για αυτά.  

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ