Πτήσεις πάνω από την Συρία και το Ιράκ ξεκίνησαν σαουδαραβικά F-15SA εξοπλισμένα με ατρακτίδια αναγνώρισης DB-110. Δεν έγινε γνωστό από ποια βάση πετούν τα σαουδαραβικά F-15, αλλά ως έδρα χρησιμοποιούν την αεροπορική βάση King Abdulaziz.

Οι φωτογραφίες είναι από παλαιότερες αποστολές (το 2018) των F-15 αλλά αραβικές πηγές αναφέρουν ότι οι πτήσεις επαναλήφθηκαν και πρόσφατα, στο πλαίσιο του πολέμου κατά της τρομοκρατίας και ειδικότερα της ISIS.

Η Αεροπορία της Σαουδικής Αραβίας διαθέτει 10 συνολικά DB-110 ενώ το ίδιο ατρακτίδιο διαθέτει και η ΠΑ αλλά σε κατά πολύ μικρότερο αριθμό μόλις δύο συστήματα.

Η επιστολή αποδοχής (LoA)  για την προμήθεια μέσω διακρατικής συμφωνίας (FMS: Foreign Military Sales) των δύο ατρακτιδίων DB-110 της Goodrich και ενός σταθμού εδάφους έναντι 40 εκατ. δολαρίων είχε υπογραφεί στις 30 Μαρτίου του 2007.

Η LOA περιελάμβανε -ως συνήθως-  δικαίωμα προαίρεσης (option) για προμήθεια επιπλέον δύο ατρακτιδίων, προαίρεση που πάλι ως συνήθως, ουδέποτε υλοποιήθηκε.  

 Η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας είχε συμπέσει με την ολοκλήρωση των πτητικών δοκιμών και της πιστοποίησης του συστήματος αλλά και της πλήρους ολοκλήρωσης του στα πολωνικά F16 Block 52.

Το ατρακτίδιο τακτικής αναγνώρισης DB-110 είναι ημερήσιας και νυκτερινής λειτουργίας, παντός καιρού, με δυνατότητα λήψης εικόνας σε όλα τα ύψη πτήσης από 1.000 ως 40.000 πόδια. Ιδιαίτερα σημαντικά χαρακτηριστικά του είναι η δυνατότητα τριών πεδίων θέασης (FOV: Field of View) και η ενσωματωμένη ζεύξη δεδομένων που επιτρέπει την σε αληθή χρόνο μετάδοση εικόνας σε αποστάσεις άνω των 200 χιλιομέτρων.

Να σημειωθεί ότι τα δύο  DB-110 της ΠΑ έχουν βαθμονόμηση διακριτικής ικανότητας NIRS 3, που σημαίνει ότι ο μεγαλύτερος φακός του ατρακτιδίου μπορεί να εξασφαλίσει την ασφαλή διάκριση στόχων από απόσταση έως και 163 ν.μ. (300 χλμ. περίπου). Υπάρχουν, φυσικά, και χαμηλότερες βαθμονομήσεις (αποτελούν πάγια αμερικανική τακτική), όπως η NIRS 5 με ικανότητα ασφαλούς διάκρισης στα 120 ν.μ. και η NIRS 6 στα 70 ν.μ.

Οι αποστάσεις διάκρισης στόχων δηλαδή είναι τουλάχιστον τριπλάσιες σε σύγκριση με αυτές που επιτυγχάνει η KS-127 που έφεραν τα RF-4E, παρά τη μεγαλύτερη ανάλυση του φιλμ.

Το ατρακτίδιο αξιοποιείται από τα F-16 Adv. τηw 335Μ της 116ΠΜ στον Άραξο, αλλά ο αριθμός των δύο συστημάτων είναι πολύ μικρός για να καλύψει το σύνολο των αναγκών της ΠΑ σε αποστολές τακτικής αναγνώρισης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ