Η μάχη των κινητήρων για το F-35
Η διοίκηση του Λευκού Οίκου και ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Robert Gates βρίσκονται κοντά στην απόφαση για την υιοθέτηση ενός κινητήρα για το αεροσκάφος F-35 Lighting II
Η διοίκηση του Λευκού Οίκου και ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Robert Gates βρίσκονται κοντά στην απόφαση για την υιοθέτηση ενός κινητήρα για το αεροσκάφος F-35 Lighting II
Η διοίκηση του Λευκού Οίκου και ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Robert Gates βρίσκονται κοντά στην απόφαση για την υιοθέτηση ενός κινητήρα για το αεροσκάφος F-35 Lighting II και όχι δύο.
Οι εταιρείες που ανταγωνίζονται για το ποια θα γίνει ο βασικός προμηθευτής για τον κινητήρα του F-35 είναι η Pratt & Whitney και η συμμαχία της General Electric με την Rolls Royce, με το προβάδισμα όμως να το έχει η P&W.
Η κοινοπραξία της GE με την RR εξουσιοδοτήθηκε το 2005 από το υπουργείο Αμύνης με ένα συμβόλαιο 2,1 δις. $ για την ανάπτυξη ενός εναλλακτικού κινητήρα για το αεροσκάφος ο οποίος πήρε την ονομασία F136.
Τώρα όμως τόσο ο Αμερικανός πρόεδρος όσο και ο υπουργός αμύνης πιέζουν για συμπίεση των αμυντικών κονδυλίων η υιοθέτηση ενός δεύτερου κινητήρα για το F-35 μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.
Πηγές του αμερικανικού Πενταγώνου τονίζουν πως η περαιτέρω ανάπτυξη ενός δεύτερου κινητήρα θα απορροφούσε περί τα 2 με 3 δις. $ χρήματα που μπορούν να διοχετευθούν σε άλλα πιο σημαντικά προγράμματα για τις ΕΔ των ΗΠΑ, ενώ ο Robert Gates έχει δηλώσει πρόσφατα πως έχουμε τη γνώμη πως δεν υπάρχει ανάγκη για την ύπαρξη ενός εναλλακτικού κινητήρα για το F-35. Η P&W πάντως έχει το προβάδισμα για την επιλογή του F135 ως βασικός προμηθευτής για τον κινητήρα.
Η εταιρεία δουλεύει επάνω στο συγκεκριμένο κινητήρα από τα μέσα του 1990 και όλες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο γεγονός πως τελικά θα κερδίσει το συμβόλαιο αξίας 100 δις $ για τα επόμενα 20 με 30 χρόνια.
Τμήμα ειδήσεων defencenet