Αέριο καύσιμο για αεροπλάνα
Στις 12 Οκτωβρίου, ένα Airbus А-340-600 της εταιρείας Qatar Airways, εκτέλεσε μια ιστορική πτήση.
Στις 12 Οκτωβρίου, ένα Airbus А-340-600 της εταιρείας Qatar Airways, εκτέλεσε μια ιστορική πτήση.
Στις 12 Οκτωβρίου, ένα Airbus А-340-600 της εταιρείας Qatar Airways, εκτέλεσε μια ιστορική πτήση.
Για πρώτη φορά ένα αεροσκάφος πέταξε με μίγμα καυσίμου κηροζίνης-αερίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η εταιρεία, το αεροσκάφος με κινητήρες της εταιρείας Rolls-Royce, εκτέλεσε πτήση από το Λονδίνο, διάρκειας 6 ωρών.
Κατά την πτήση χρησιμοποιήθηκε ως καύσιμο ένα μίγμα που έφτιαξε η Shell, από 50% κανονικό αεροπορικό καύσιμο, (κηροζίνη) και κατά 50% ένα καύσιμο που ονομάζεται GTL-κηροζίνη (gas to liquids kerosene), με βάση το φυσικό αέριο.
Η πτήση είχε ως επιβάτες αντιπροσώπους των εμπλεκόμενων εταιρειών Airbus, Rolls-Royce και Shell αλλά και άλλων αεροπορικών εταιρειών του Κατάρ.
Αυτή η πτήση ήταν ένα ακόμα βήμα του κονσόρτσιουμ των εταιρειών Airbus, Qatar Airways, Qatar Petroleum, Qatar Science & Technology Park, Rolls-Royce, Shell και WOQOD, που για πάνω από δύο χρόνια τώρα, αναπτύσσει καύσιμα για αεροσκάφη με βάση το φυσικό αέριο και όχι την αεροπορική κηροζίνη.
Αν και πειραματικά έχει χρησιμοποιηθεί και παλαιότερα εναλλακτικό καύσιμο, από την Ν. Αφρική, με βάση τον άνθρακα (coal-to-liquid kerosene), το καύσιμο GTL-κηροζίνη είναι πιο οικολογικό.
Το Κατάρ είναι παραγωγός χώρα φυσικού αερίου, και στο έδαφός του βρίσκεται το 13% των παγκοσμίως γνωστών αποθεμάτων. Οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές της κηροζίνης, ειδικά πέρυσι, προκάλεσαν την χρεοκοπία αρκετών αεροπορικών εταιρειών, δίνοντας έτσι μεγάλη ώθηση στην έρευνα για εναλλακτικά καύσιμα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr