100 εκατ. ευρώ το κόστος για “απλό” ισραηλινό F-35!
Ανακρούει πρύμνα το Ισραήλ σε ότι αφορά τις εγχώριες «ιδιοκατασκευές» επάνω στο F-35, δηλαδή τα customized υλικά και συστήματα που θέλει να τοποθετήσει, βλέποντας ότι το κόστος εκτινάσσεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ πλέον εκφράζονται και ανοικτά απόψεις για καθυστέρηση δύο ετών στην απόφαση ένταξης του αεροσκάφους σε υπηρεσία.
Ανακρούει πρύμνα το Ισραήλ σε ότι αφορά τις εγχώριες «ιδιοκατασκευές» επάνω στο F-35, δηλαδή τα customized υλικά και συστήματα που θέλει να τοποθετήσει, βλέποντας ότι το κόστος εκτινάσσεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ πλέον εκφράζονται και ανοικτά απόψεις για καθυστέρηση δύο ετών στην απόφαση ένταξης του αεροσκάφους σε υπηρεσία.
Έτσι αποφάσισε να αναβάλει την πιστοποίηση σε εγχώριας κατασκευής όπλα, όπως και την τοποθέτηση μίας πρόσθετης δεξαμενή καυσίμου για την πρώτη παρτίδα των F-35 που πρόκειται να παραλάβει.
Κάθε ένα από τα πρώτα 25 αεροσκάφη θα κοστίσει περίπου 100 εκατ. ευρώ και αρχικά το Ισραήλ σκόπευε να εγκαταστήσει εγχώριας ανάπτυξης ηλεκτρονικά συστήματα και συστήματα συμβατά με το ισραηλινό C4I.
Η τιμή του αεροσκάφους έχει ήδη δημιουργήσει θύελλα αντιδράσεων στο Ισραήλ και τόσο το υπουργείο Άμυνας όσο και το ισραηλινό ΓΕΕΘΑ ζήτησε να καθυστερήσει κατά δύο χρόνια η παράδοση, ενώ η ισραηλινή Αεροπορία επιμένει να δοθεί η προκαταβολή το 2010 και να αρχίσουν οι παραδόσεις το 2014.
«Τα κονδύλια που δίνουμε για το F-35 τώρα μπορούν να διατεθούν για εκατοντάδες ΤΟΜΠ Namer και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες για νέα κορβέτα του Ναυτικού» υποστηρίζει το ισραηλινό ΓΕΕΘΑ. .
“Το F-35 δεν θα είναι ιδιαίτερης σημασίας σε οποιαδήποτε επικείμενη σύγκρουση με το Ιράν, ενώ τα Namers είναι απαραίτητα σε περίπτωση τυχόν επανάληψη των συγκρούσεων στον Λίβανο, η οποία είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει αν συγκρουστούμε με το Ιράν» πρόσθεσε άλλη πηγή των IDF.
Βέβαια, ο αντίλογος έρχεται από την Lockheed Martin η οποία λέει ότι “αν το Ισραήλ αναβάλει την απόφασή του, μπορεί να μην καταφέρει να παραδόσει μέχρι το 2016»…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr