Oι αμερικανικές εταιρείες Raytheon και General Electric, σε συνεργασία με την Boeing, παρουσίασαν το ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) AN/APG-79 καθώς και τον αεροπορικό κινητήρα F414 αντίστοιχα, στο πλαίσιο της προσφοράς της Boeing του μαχητικού F-18E/F Super Hornet στην Πολεμική Αεροπορία.

Οι αμερικανικές εταιρείες Raytheon και General Electric, σε συνεργασία με την Boeing, παρουσίασαν το ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) AN/APG-79 καθώς και τον αεροπορικό κινητήρα F414 αντίστοιχα, στο πλαίσιο της προσφοράς της Boeing του μαχητικού F-18E/F Super Hornet στην Πολεμική Αεροπορία.

Η παρουσίαση έγινε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, όπου παραβρέθηκαν στελέχη των τριών εταιρειών και δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου. Εκ μέρους της Raytheon παραβρέθηκε ο David F. Goold, διευθυντή στρατηγικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης τακτικών αερομεταφερόμενων συστημάτων, ο οποίος παρουσίασε το νέο ραντάρ, το οποίο τόνισε ότι αποτελεί το δυνατό χαρτί του μαχητικού, που πραγματικά μπορεί να κάνει την διαφορά απέναντι σε κάθε αντίπαλο αεροσκάφος.

Όταν ζητήθηκε διευκρίνιση αν αυτό περιλαμβάνει και αεροσκάφη πολύ χαμηλής παρατηρησιμότητας (VLO), o Goold τόνισε ότι σε ασκήσεις του αμερικανικού Ναυτικού, το ραντάρ επέδειξε εξαιρετικές επιδόσεις έναντι σε στόχους χαμηλού RCS και μάλιστα χαμηλά ιπτάμενους.

Παράλληλα, τόνισε ότι το ραντάρ APG-79 είναι πλήρως αποδεσμεύσιμο για την Ελλάδα, αλλά επισήμανε ότι ούτως ή άλλως η Raytheon δεν κατασκευάζει πλέον ραντάρ μηχανικής σάρωσης (σ.σ. APG-73) για το εν λόγω μαχητικό.

Εκτός του ραντάρ, παρουσιάστηκαν οι επιχειρησιακές επιδόσεις και του ατρακτιδίου στόχευσης/ναυτιλίας ΑΝ/ΑS-228 ATFLIR, του δέκτη προειδοποίησης ραντάρ AN/ALR-67(V)3 καθώς και του ρυμουλκούμενου δολώματος ALE-50.

Από την άλλη πλευρά, η General Electric εκπροσωπήθηκε από την Heather C. Caplan, διευθύντρια πωλήσεων F414/F404, η οποία ενημέρωσε για το ιστορικό της εξέλιξης του κινητήρα F414, αλλά και το σύνολο των αναβαθμίσεων που δέχθηκε η σχεδίαση του εν λόγω κινητήρα.

Ιδιαίτερα στάθηκε στις εξαιρετικές επιδόσεις του κινητήρα σε θαλάσσιο περιβάλλον, που αφορά άμεσα την Ελλάδα, ενώ τόνισε ότι ούτως ή άλλως χρησιμοποιείται σε σχεδόν κάθε περιβάλλον στον πλανήτη, από πολικό (Φινλανδία) μέχρι τροπικό (Μαλαισία), εχοντας συγκεντρώσει χωρίς προβλήματα 13 εκατομμύρια ώρες πτήσης.

Σε ερώτηση του www.defencenet.gr, σε σχέση με το πρόσφατο συμβόλαιο της General Electric με τη NAVAIR, στο οποίο είχαμε αναφερθεί, για την ανάπτυξη τεχνολογιών μείωσης του ειδικού ρυθμού κατανάλωσης, η Caplan τόνισε ότι αποτελεί ένα ακόμα δείγμα της εισαγωγής νέας τεχνολογίας (technology insertion) στην πλατφόρμα του κινητήρα, που σε περίπτωση που το αεροσκάφος επιλεχθεί από την ΠΑ, θα έχει όφελος και αυτή, αν και το πρόγραμμα αναπτύσσεται με κεφάλαια της εταιρείας αλλά και του αμερικανικού Ναυτικού.

Σε άλλη ερώτηση μας, σχετικά με το κόστος και το χρονοδιάγραμμα δημιουργίας μιας νέας υποδομής για ένα νέο τύπο αεροσκάφους, ο Mark Gammon, διευθυντής του προγράμματος Super Hornet για την Ελλάδα, απάντησε ότι πρόκειται μεν για ένα νέο τύπο, αλλά θα αντικαταστήσει σε υπηρεσία δυο άλλους τύπους, τα F-4E και τα Α-7E.

Παράλληλα, τόνισε ότι καθώς το Super Hornet είναι σχεδιασμένο για επιχειρήσεις από αεροπλανοφόρα, και δεδομένων των περιορισμών λειτουργικής χρήσης στον περιορισμένο χώρο ενός αεροπλανοφόρου, το εν λόγω αεροσκάφος διαθέτει από κατασκευής προβλέψεις για την υποστήριξη επιχειρήσεων με τις ελάχιστες δυνατές απαιτήσεις σε εξοπλισμό εδάφους και προσωπικό.

Yπενθυμίζεται ότι μόλις χθες είχε προηγηθεί και άλλη παρουσίαση των υποσυστημάτων του  Super Hornet σε επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως το www.defencenet.gr είχε ενημερώσει σχετικά.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ