Επτά εκπαιδευτικά αεροσκάφη Τ-2C/E Buckeye αγοράστηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες για την Πολεμική Αεροπορία και όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr μέχρι το Πάσχα θα έχουν έρθει στην Ελλάδα. Τα αεροσκάφη είναι σε πτητική κατάσταση, αλλά τα περισσότερα από αυτά θα χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά προκειμένου να υποστηριχθούν τα υπάρχοντα T-2 που εδρεύουν στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος της Καλαμάτας.

Σήμερα επιχειρούν 35 Τ-2E και 5 Τ-2C, χωρισμένα στις Μοίρες 362 «Νέστωρ» και 363 «Δαναός». Tα αεροσκάφη είναι επιφορτισμένα και με αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης, τουλάχιστον θεωρητικά.

Τα αεροσκάφη έρχονται από την βάση Τζάκσονβιλ της Φλώριδα. Τα τελευταία αεροσκάφη αποσύρθηκαν από το αμερικανικό Ναυτικό το 2008.

Πρόκειται για μία λύση ανάγκης προκειμένου να διατηρηθεί το επιχειρησιακό επίπεδο σε ότι αφορά την προωθημένη εκπαίδευση της 120 ΠΕΑ. Το πρόγραμμα του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους (ΝΑΠΕΕ) αποτελεί μαζί με το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους τις δύο από τις τρεις κορυφαίες προτεραιότητες του ΓΕΑ.

Αρχικά στο ΕΜΠΑΕ είχε περιληφθεί η ανάγκη για 40 αεροσκάφη προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ, αλλά εν συνεχεία το πρόγραμμα περικόπηκε στα 37 αεροσκάφη.

Λίγα λόγια για το αεροσκάφος

Τα συμβόλαια για την αρχική προμήθεια των T-2E υπογράφηκαν στην Αθήνα στις 17 Ιουνίου 1974. Αποτελώντας μέρος της μεγάλης  παραγγελίας των Α-7Η Corsair II και των C-130H Hercules.

Την ευθύνη για την εκτέλεση του συμβολαίου την είχε, όπως και στα Α-7Η, η US Naval Air Systems Command, καθώς επρόκειτο για πρόγραμμα FMS. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι δύο αυτοί τύποι αεροσκαφών της Π.Α. φέρουν αριθμούς κατά το σύστημα του Αμερικανικού Ναυτικού και όχι κατ’ αυτό της Αεροπορίας όπως συνήθως.

Η παραγγελία αφορούσε 40 αεροπλάνα T-2E Buckeye των οποίων η παράδοση προβλεπόταν ότι θα άρχιζε μετά από είκοσι περίπου μήνες, από την υπογραφή των συμβολαίων. Η τιμή του κάθε αεροπλάνου ήταν 780.000 δολάρια, σε τιμές εποχής. Τα ελληνικά Buckeye είναι ουσιαστικά T-2C με μονάδα σκοπευτικού και ελαφρώς πιο εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης και άφεσης οπλισμού που τους επιτρέπει να λειτουργούν και ως ελαφρά επιθετικά, όπως και αναφέρθηκε.

Για το λόγο αυτό υπάρχουν έξι σημεία στις πτέρυγες από τα οποία μπορούν να αναρτηθούν οπλικά φορτία συνολικού βάρους 1.578 κιλών. Τα αεροσκάφη έχουν δύο κινητήρες τύπου J85-GE-4 ο καθένας εκ των οποίων αποδίδει μέγιστη ξηρή ώση 2950 λιβρών. Η μέγιστη ταχύτητα των αεροσκαφών ανέρχεται στα 465 ν.μ. την ώρα (862 χ.α.ω) και η μέγιστη οροφή τα 45.000 πόδια. Η ακτίνα αποστολής φτάνει τα 930 ν.μ. (1.723 χλμ.)

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ