Η Ολλανδία ενδέχεται τελικά να προχωρήσει στην αγορά 6 μεταφορικών  C-390 από την Embraer, αν και αρχικά είχε προκρίνει την απόκτηση  πέντε.

Το ολλανδικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την επιλογή του C-390 τον Ιούνιο του 2022, σε ένα πρόγραμμα όπου επικράτησε του C-130J, αναφέροντας ουσιαστικά ότι το C-390 επικράτησε σε όλους τους τομείς και αποδείχθηκε υπέρτερο του C-130J και έχοντας τη δυνατότητα  έτσι η ολλανδική Αεροπορία να κάνει το ίδιο έργο με λιγότερα αεροσκάφη άρα και κόστος.  Το πρώτο ολλανδικό C-390 θα παραδοθεί το 2026.

Το C-390 παράγεται από την Embraer και έχει παραγγελθεί από τη Βραζιλία (19 αεροσκάφη), την Πορτογαλία (5) και την Ουγγαρία (2). Εκτός από την Ολλανδία έχει επιλεγεί από την Αυστρία (4) και θεωρείται φαβορί στη Σουηδία, όπου υπάρχει απαίτηση για 4-6 νέα μεταγωγικά.

Την ίδια ώρα η ΠΑ χωρίς μεταφορικά αεροσκάφη μεγάλης εμβέλειας παρά μόνο με 2 έως 3 C-130 (από τα 15 συνολικά) που μπορούν να πετάξουν, αναζητά μεταχειρισμένα C-130 από διάφορες πηγές, χωρίς να έχει εξετάσει την προφανή λύση δηλαδή αυτή του C-390.

To C-390 αποτελεί την πρώτη προσπάθεια του αεροναυπηγικού κολοσσού από την Βραζιλία για την ανάπτυξη και παραγωγή ενός στρατιωτικού αεροσκάφους τακτικών μεταφορών με κινητήρες turbofan.

Το αεροσκάφος είναι υψηλοπτέρυγο με δύο κινητήρες IAE V2500-E5 οι οποίοι αποδίδουν μέγιστη 31.330 λίβρες ώσης ο καθένας. Η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης (18,5 μ. μήκος, 3,45 μ. πλάτος 2,95 μ. ύψος) ανέρχεται σε 80 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες, ή 66 αλεξιπτωτιστές ή έξι παλέτες φορτίου και 36 στρατιώτες.  Εναλλακτικά το C-390 μπορεί να μεταφέρει δύο ΤΟΜΠ Μ-113 ή ένα τροχοφόρο Boxer ή ένα βραζιλιάνικο VBTP-MR Guarani  ή ένα ελικόπτερο H-60.

Το μήκος του C-390 φτάνει τα 35,2 μ. (29,79 μ. για το C-130J και 45,1 μ. για το Α400Μ) και το μέγιστο βάρος απογείωσης  τα 86.999 χλγρ. Το αεροσκάφος μπορεί να δεχθεί 23.000 χλγρ. καυσίμου ενώ με εάν τοποθετηθούν τρεις επιπλέον δεξαμενές η ποσότητα αυξάνεται στα 35.000 χλγρ.

Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 988 χ.α.ω. η οικονομική τα 870 χ.α.ω. και η ελάχιστη ταχύτητα απώλειας στήριξης τα 193 χ.α.ω. Η μέγιστη εμβέλεια του αεροσκάφους με 14 τόνους ωφέλιμου φορτίου φτάνει τα 5.820 χλμ. ενώ 23 τόνους φορτίου μειώνεται στα 2.820 χλμ. ενώ με το μέγιστο φορτίο των 26 τόνων η εμβέλεια πέφτει στα 2.110 χλμ.

Το επιχειρησιακό υψόμετρο ανέρχεται στα 11.000 μέτρα. Να σημειωθεί ότι το C-390 μπορεί να πραγματοποιεί και εναέριο ανεφοδιασμό άλλων αεροσκαφών με δύο ατρτκτίδια Cobham plc εύκαμπτου σωλήνα που αναρτώνται κάτω από τις πτέρυγες. Το αεροσκάφος έχει τη δυνατότητα να μεταγγίζει 1.500 λίτρα καυσίμου το λεπτό (από τους 35 τόνους μέγιστης χωρητικότητας) και από ταχύτητες 220 έως 560 χ.α.ω και σε ύψη από 610 έως και 9.750 μ.

Το C-390 μπορεί ακόμη να μεταφέρει εξωτερικά και ατρακτίδια παρατήρησης IR  όπως το Optical ή το Litening II. Ακόμη στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό μπορεί να δεχθεί πλήρως σύστημα αυτοπροστασίας, σύστημα παραπλάνησης α/α βλημάτων υπέρυθρης καθοδήγησης (DIRCM), ενώ έχει σύστημα συνεχούς υπολογισμού σημείου ρίψης CCDP  (Continuously Computed Drop Point).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ