Έλλειμμα πιλότων για τα Blackhawk του 160 SOAR
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ (USSOCOM) προσπαθεί να αυξήσει το προσωπικό του αεροπορικού της βραχίονα που αποτελείται από το φημισμένο 160 SOAR (Σύνταγμα Ελικοπτέρων Ειδικών Επιχειρήσεων).
Η μονάδα χρησιμοποιεί όλα τα ελικόπτερα του Αμερικανικού Στρατού τα οποία είναι τροποποιημένα για Ειδικές Επιχειρήσεις όπως τα ΜΗ-6 Little Bird, ΟΗ-58D Kiowa, MΗ-60L Blackhawk και MH-47E Chinook.
Η παρατεταμένη εμπλοκή σε πολεμικές επιχειρήσεις σε δύο θέατρα επιχειρήσεων (Ιράκ – Αφγανιστάν)επί μία δεκαετία και πλέον έχει αρχίσει να έχει επιπτώσεις και στα επίπεδα επάνδρωσης καθώς όπως έγινε γνωστό στην περίοδο που διανύουμε το ποσοστό επάνδρωσης δεν ξεπερνάει το 75%.
Η USSOCOM παλεύει να ξεπεράσει αυτό το πρόβλημα αλλά το προσωπικό είναι δυσεύρετο εξαιτίας των ειδικών προδιαγραφών εμπειρίας και εκπαιδεύσεως που πρέπει να διαθέτει για να πετάει σε αποστολές Ειδικών Επιχειρήσεων.
Συνολικά αναζητούνται περισσότεροι από 300 πιλότοι ελικοπτέρων από μονάδες του Στρατού των ΗΠΑ, οι οποίοι ελπίζεται ότι θα ανεβάσουν τα ποσοστά επάνδρωσης στο 90% σε βάθος 3ετίας.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να περάσουν διαδικασία επιλογής ακολουθούμενη από 6 μήνες μετεκπαίδευσης στους τύπους ελικοπτέρων που πετάει το 160 SOAR.
Το πρόβλημα είναι ότι ο υψηλός ρυθμός επιχειρήσεων μακριά από τις ΗΠΑ, για ιδιαίτερα μεγάλα χρονικά διαστήματα, σε συνδυασμό με το αυξημένο ρίσκο των αποστολών που αναλαμβάνουν (σε σχέση με τις απλές μονάδες σε ρόλο αερομεταφορών), είναι η αιτία που προκαλεί έντονη κόπωση και κύρια αιτία αποχώρησης από την ενεργό δράση ενός μεγάλου αριθμού χειριστών.
Η USSOCOM έχει προσφέρει κίνητρα όπως υψηλότερες αμοιβές αλλά το πρόβλημα έλλειψης χειριστών δεν λύνεται μέσα σε μια νύχτα.
Αντίθετα πολλές φορές όταν υπάρχει έλλειψη διαθεσιμότητας ελικοπτέρων του 160SOAR, οι άνδρες των Ειδικών Δυνάμεων καταφεύγουν στη λύση αερομεταφοράς με συμβατικά Τάγματα ελικοπτέρων του US Army αλλά με τη διαφορά ότι τα ελικόπτερα δεν διαθέτουν τον έξτρα εξοπλισμό επικοινωνιών και ναυτιλίας που απαιτούνται, ενώ οι χειριστές τους δεν είναι εξίσου έμπειροι και εκπαιδευμένοι σε σχέση με τους συναδέλφους στo 160 SOAR.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr