Οι τακτικές «Γκουνγκ-χο» της SAS έριξαν δυο Puma της RAF
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας για τα αίτια της απώλειας δυο ελικοπτέρων Puma της βασιλικής Αεροπορίας στο Ιράκ, οι άντρες της μονάδας SAS (Special Air Service-Ειδική Αερομεταφερόμενη Υπηρεσία) είχαν παράλογες απαιτήσεις από τους πιλότους των ελικοπτέρων, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αναγκαστούν να σπρώξουν τα ελικόπτερα στα όριά τους.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας για τα αίτια της απώλειας δυο ελικοπτέρων Puma της βασιλικής Αεροπορίας στο Ιράκ, οι άντρες της μονάδας SAS (Special Air Service-Ειδική Αερομεταφερόμενη Υπηρεσία) είχαν παράλογες απαιτήσεις από τους πιλότους των ελικοπτέρων, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αναγκαστούν να σπρώξουν τα ελικόπτερα στα όριά τους.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας για τα αίτια της απώλειας δυο ελικοπτέρων Puma της βασιλικής Αεροπορίας στο Ιράκ, οι άντρες της μονάδας SAS (Special Air Service-Ειδική Αερομεταφερόμενη Υπηρεσία) είχαν παράλογες απαιτήσεις από τους πιλότους των ελικοπτέρων, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να αναγκαστούν να σπρώξουν τα ελικόπτερα στα όριά τους.
Ως αποτέλεσμα, η SAS δεν έχει πλέον το δικαίωμα να χρησιμοποιεί για τις επιχειρήσεις της τα εν λόγω ελικόπτερα της RAF.
Όπως προκύπτει μάλιστα, η RAF ίσως και να ήταν τυχερή που έχασε μόνο δυο ελικόπτερα, καθώς οι πιλότοι των Puma πολύ συχνά δέχονταν αιτήματα για πτήση με εξαιρετικά παράτολμες και ριψοκίνδυνες συνθήκες από τους διοικητές της SAS.
Συγκεκριμένα, τους ζητούνταν να πετούν υπερβολικά κοντά στο έδαφος, ακόμα και όταν οι επιχειρησιακές συνθήκες δεν το επίτασσαν, με αποτέλεσμα να μην είχαν χρόνο να κάνουν κάποια διόρθωση σε περίπτωση που συνέβαινε κάτι απρόοπτο, ακόμα και κάτι φυσιολογικό, όπως ένας ξαφνικός πλευρικός άνεμος.
Σύμφωνα με την έρευνα, κανείς στην RAF δεν είχε το θάρρος να φέρει αντιρρήσεις στις παράτολμες τακτικές που απαιτούνταν από τους SAS για τις αεροπορικές τους επιχειρήσεις υψηλού κινδύνου.
Από το 2000 μέχρι το 2007, η RAF έχασε 8 ελικόπτερα, εκ των οποίων δυο στο Ιράκ με τα εν λόγω ελικόπτερα, που εισήλθαν σε υπηρεσία το 1971. Το αποτέλεσμα ήταν δέκα νεκροί, με το ανθρώπινο σφάλμα να καταλογίζεται ως αιτία σε όλες τις περιπτώσεις.
Σύμφωνα με την αναφορά όμως, καταλογίζεται ευθύνη και στα πληρώματα, που ήταν πρόθυμα να αγνοήσουν την ασφάλεια πτήσεων προκειμένου να αυτοεπιβεβαιωθούν απέναντι στους συναδέλφους τους σε άλλους τύπους ελικοπτέρων.
Σχετικά με τα ατυχήματα στο Ιράκ, η έρευνα αποφαίνεται ότι «οι απαιτήσεις της SAS και όρεξη των πιλότων για υψηλό ρίσκο ένεκα αυτοεπιβεβαίωσης, σήμαινε την παραβίαση των ορίων ασφαλείας, πιθανότατα από τις αρχές του 2006.»
Τα δυο ατυχήματα με Puma συνέβησαν το πρώτο τον Απρίλιο του 2007 και το δεύτερο το Νοέμβριο του ίδιου έτους.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές στον βρετανικό Τύπο, η βασιλική Αεροπορία από κοινού με την διοίκηση του βρετανικού Στρατού, αποφάσισαν ότι η SAS δεν θα ξαναεπιχειρήσει με ελικόπτερα Puma.
Πάντως η συνήθεια της πτήσης των Puma κοντά στο έδαφος, έφτασε στο αποκορύφωμα όταν αυξήθηκαν οι επιχειρησιακές απαιτήσεις για τα ελικόπτερα λόγω έλλειψης πτητικών μέσων. Το συγκεκριμένο ελικόπτερο, έχει ένα ελάττωμα στον κινητήρα του, που αναγκάζει τους ρότορες να μειώνουν την απόδοσή τους αν το ελικόπτερο δεν χειρίζεται με προσοχή που με την σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου…
Τα προβλήματα έφτασαν στο απροχώρητο όταν σύμφωνα με έναν αξιωματούχο της RAF, έτρεμε για την ώρα που θα χτυπούσε το τηλέφωνο για να αναφέρει μια ακόμα απώλεια Puma στο Ιράκ…
Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr