H Toυρκία εξάγει το Anka στο Καζακστάν: Στόχος της Άγκυρας η δημιουργία ενός τουρκικού «CSTO»
Η Άγκυρα αυξάνει την επιρροή της σε τουρκόφωνα και μουσουλμανικά κράτη
Μετά την Τυνησία η Τουρκία κατάφερε να βρει δεύτερο πελάτη για το μη επανδρωμένο τουρκικό αεροσκάφος Anka της Turkish Aerospace.
Το Καζακστάν, θα προμηθευτεί 3 αεροσκάφη και η πώληση αυτή έρχεται ως συνέχεια μιας αρχικής συμφωνίας του 2018 μεταξύ Τουρκίας και Καζακστάν.
Στην αρχή φαινόταν πως η συμφωνία δεν θα προχωρήσει αλλά κάτι τέτοιο διαψεύδεται από την αγορά τριών μονάδων.
Αυτό που ανησυχεί ιδιαιτέρως πολλούς παράγοντες στην Αθήνα (που χρησιμοποιούν ακόμα τους κανόνες της Λογικής) είναι πως εκτός του γεγονότος ότι η τουρκική οικονομία αναπτύσσεται και αποφέρει έσοδα στο τουρκικό κράτος μέσω εξαγωγών αλλά και μέσω κάλυψης των εγχώριων στρατιωτικών αναγκών, δημιουργείται μία ευρεία ζώνη επιρροής στα τουρκικά κράτη της Κεντρικής Ασίας και φυσικά σε όλες τις χώρες που έχουν ως κύρια θρησκεία τους το Ισλάμ.
Η Άγκυρα έχει προτείνει αμυντικές συνδρομές σε όλες τις τουρκόφωνες-τουρκογενείς χώρες της Κεντρικής Ασίας με σκοπό την δημιουργία ενός κοινού τουρκόφωνου Στρατού στα πλαίσια της CSTO.
Το Anka αν και δεν είναι δημοφιλές όπως το Bayraktar από πλευράς πωλήσεων, ήταν ουσιαστικά το πρώτο μοντέρνο τουρκικό UCAV, το οποίο εμφανίστηκε το 2010 και έχει περάσει πολλά στάδια εξέλιξης.
Πλέον είναι κατά πολύ ανώτερο του Βayrakatar καθώς έχει δορυφορική σύνδεση, εξελιγμένο ηλεκτροοπτικό σύστημα, δυνατότητα μεταφοράς συνθετικού ραντάρ για επισκόπηση εδάφους, συνολική ικανότητα μεταφοράς φορτίου 350 κιλών, ενώ έχει συμμετάσχει σε πολεμικές αποστολές σε Συρία και Λιβύη.
Στην πράξη είναι ταχύτερο, βαρύτερο, με μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από το Bayraktar, αλλά όπως φαίνεται και αρκετά ακριβότερο, οπότε δεν έχει μπορέσει να βρει ανάλογους πελάτες.
Πάντως, οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις το προμηθεύονται σε όλους τους κλάδους τους, και στην Στρατοχωροφυλακή, και φαίνεται να το εμπιστεύονται σε αποστολές μεγάλης ακτίνας δράσης.