Το βαλλιστικό πυραυλικό πρόγραμμα της Συρίας ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και έχει εξελιχθεί σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των χημικών της όπλων. Η Δαμασκός διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα οπλοστάσια βαλλιστικών βλημάτων εδάφους-εδάφους στη Μέση Ανατολή, που αποτελείται από εκατοντάδες βλήματα τύπου SCUD.

Το 1991, προμηθεύτηκε 150 SCUD-C από τη Βόρεια Κορέα. H επόμενη σημαντική προμήθεια ήταν τα ιρανικά βλήματα Fateh-110A που είναι το πλέον σύγχρονο και αξιόλογο βλήμα του συριακού βαλλιστικού οπλοστασίου και βασίζονται σε κινεζικό σχέδιο.

Από το 2007, η Συρία διαθέτει βαλλιστικά βλήματα εδάφους-εδάφους Fateh-110A,των οποίων ο αριθμός είναι άγνωστος.

Το Fateh-110A (M-600 για τους Σύριους, CSS-8 για το ΝΑΤΟ και DF-11-A για την Κίνα) είναι ιρανικής κατασκευής μικρού βεληνεκούς (210‐250 μίλια ή 340-400 χιλιόμετρα), αυτοκινούμενο και με ακρίβεια προσβολής στόχου περίπου 100 μέτρα.

Χρησιμοποιεί στερεά καύσιμα, που σημαίνει ότι είναι σχεδόν άμεσα επιχειρησιακό καθότι τα στερεά καύσιμα είναι τοποθετημένα στο βλήμα και δεν απαιτείται προετοιμασία πριν από την εκτόξευση, για την τοποθέτηση υγρών καυσίμων (διαδικασία που διαρκεί μέχρι και μερικές ημέρες). Το ωφέλιμο φορτίο του (εκρηκτική ή χημική ή βιολογική γόμωση) ανέρχεται στα 500 κιλά.

Σύμφωνα με ισραηλινούς και αμερικανικούς ισχυρισμούς, η Δαμασκός έχει κατ’ επανάληψη προμηθεύσει τη στρατιωτική πτέρυγα τόσο της Hezbollah στο νότιο Λίβανο όσο και της Hamas στη Λωρίδα της Γάζας με βαλλιστικά βλήματα και ρουκέτες μικρού βεληνεκούς. Γεγονός το οποίο επαληθεύθηκε κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Ισραηλινο-Λιβανικού Πολέμου (2006).

Κυριότεροι Τύποι Βλημάτων του Βαλλιστικού Οπλοστασίου της Συρίας:

Τύπος βλήματος   Εκτοξευτές   Αριθμός βλημάτων   Χρονολογία απόκτησης   Βεληνεκές  Παρατηρήσεις

SS-1-C  (Scud B)   18                           200                             1974                     480 χλμ, επιχειρησιακό, υγρών καυσίμων.

SS-21 (Scarab)      18+                                                            1983                     200 χλμ,, επιχειρησιακό, στερεών καυσίμων.

SS-1-D  (Scud C)   8                               80                             1992                    700-1.000 χλμ., επιχειρησιακό, υγρών καυσίμων.

SS-1-E  (Scud D)                                                                      2002                   1.000 χλμ., επιχειρησιακό, υγρών καυσίμων.

Fateh-110 (M-600)                                                                   2007                      340-400 χλμ., επιχειρησιακό, στερεών καυσίμων.

Στην έκθεση για το 2006 του διευθυντή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών των ΗΠΑ προς το Κογκρέσο, αναφέρεται ότι τα συριακά βαλλιστικά βλήματα εδάφους-εδάφους Scud B και Scud C, καθώς και τα SS-21 μπορούν να φέρουν συμβατικές και χημικές κεφαλές.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ