Ένα πλοίο των ΗΑΕ κτύπησαν με πύραυλο εδάφους-επιφανείας οι δυνάμεις των Χούτι στην Υεμένη. Το σκάφος των ΗΑΕ φέρεται να είναι το HSV-2 Swift το οποίο είχε υπηρετήσει στη δύναμη θαλάσσιων  μεταφορών του αμερικανικού Ναυτικού και από τον Ιούλιο του 2015 ανήκε σε εταιρεία των ΗΑΕ για την μεταφορά των αρμάτων μάχης και των τεθωρακισμένων οχημάτων της Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας που τα ΗΑΕ ανέπτυξαν στην Υεμένη. 

Ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Χούτι χρησιμοποίησαν βλήματα C-802 κινέζικης κατασκευής αλλά ιρανικής προέλευσης. Πρόκειται για αντίγραφο του γαλλικού βλήματος Εxocet, με ττο οποίο είχαν κτυπήσει την ισραηλινή κορβέτα οι Λιβανέζοι της Χεζμπολάχ το καλοκαίρι του 2006.

Ο πύραυλος αποτελούσε μέρος του οπλοστασίου του Ναυτικού της Υεμένης. Μετά την έναρξη του πολέμου αριθμός πυραύλων αυτού του τύπου μεταφέρθηκαν από τα πλοία σε εκτοξευτές επί οχημάτων και χρησιμοποιούνται από τους Houthi ως επάκτια πυραυλικά αντιπλοϊκά συστήματα. 

Το κινεζικό βλήμα έχει εμβέλεια 120 χλμ και φέρει πολεμική κεφαλή βάρους 165 κιλών. Ο βασικός αισθητήρας του βλήματος είναι ένα ενεργό ραντάρ το οποίο ενεργοποιείται στην τελική φάση της πτήσης.

Το πλοίο καταστράφηκε ολοσχερώς μετά από φωτιά που εκδηλώθηκε, αποτελώντας την δεύτερη απώλεια του πολέμου της Αραβικής συμμαχίας κατά των Houthi στην Υεμένη μετά την καταστροφή ενός πλοίου της Σ. Αραβίας στα στενά του Bab-el-Mandeb το 2015.

Όπως ανέφερε το τηλεοπτικό δίκτυο al-Masirah, το πλοίο επλήγη ανοικτά της πόλης Mokha και καταστράφηκε. Δεν υπάρχουν πληροφορίες εάν το πλοίο μετέφερε την ώρα που χτυπήθηκε προσωπικό ή στρατιωτικό υλικό. Το πλήρωμά του αποτελείτο από 35 άτομα ενώ μπορούσε να μεταφέρει 107 στρατιώτες. 

Το καταμαράν HSV-2 Swift έχει μήκος 98 μέτρα πλάτος 27 μέτρα εκτόπισμα 1695 τόνους μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 45 κόμβους και να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα πλεύσης 30 κόμβους.

Η εμβέλεια του είναι 3.500 ναυτικά μίλια και μπορεί να μεταφέρει φορτίο συνολικού βάρους 615 τόνους. Το πλοίο υπηρέτησε στο Αμερικανικό Ναυτικό υπό καθεστώς ενοικίασης μεταξύ 2003-2013 και αμέσως μετά επιστράφηκε στην εταιρεία που το ναυπήγησε την Incat στην Τασμανία της Αυστραλίας.

Από την πλευρά τους τα ΗΑΕ ανέφεραν: «Ένα μισθωμένο σκάφος μας είχε ένα συμβάν. Ερευνούμε τα αίτια».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ